Problemy rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym.
Pomoc psychologiczna oraz wspieranie relacji rodzice-dziecko
Prowadzący szkolenie:
Dr n. hum. Eliza Kiepura
Psycholog i literaturoznawca. Pracuje w Zakładzie Wczesnej Interwencji Psychologicznej w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie, gdzie pracuje klinicznie i naukowo. Zajmuje się diagnozą i oceną rozwoju psychicznego niemowląt i małych dzieci, pomocą psychologiczną rodzinom dzieci o zaburzonym rozwoju, pracą z dziećmi z trudnościami emocjonalnymi i regulacyjnymi. Ważnym obszarem jej pracy jest wspieranie relacji i komunikacji rodzice-dziecko oraz opieka psychologiczna nad dziećmi urodzonymi przedwcześnie i ich rodzinami. Posiada certyfikat uprawniający do stosowania Skali Oceny Zachowania Noworodka T. B. Brazeltona (NBAS) oraz do prowadzenia wideotreningu komunikacji (VIT). Interesuje się wczesną komunikacją rodzice-dziecko oraz badaniami literackimi usytuowanymi na pograniczu psychologii, antropologii kulturowej i literaturoznawstwa.
Charakter i zakres szkolenia
Szkolenie ma charakter doskonalących zajęć seminaryjno-warsztatowych i będzie poświęcone teoretycznym oraz praktycznym aspektom pracy psychologicznej z dzieckiem w wieku przedszkolnym i jego rodziną. Poruszone zostaną problemy typowych trudności rozwojowych i diagnozy psychologicznej dzieci od 3. do 6. roku życia oraz kwestia planowania i prowadzenia pomocy psychologicznej w grupie dzieci w wieku przedszkolnym. Szczególna uwaga zostanie poświęcona wspieraniu komunikacji i relacji w rodzinie. Zaprezentowane zostaną sposoby wykorzystywania zabawy oraz analizy interakcji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz ich rodzicami i rodzeństwem.
Forma zajęć
Szkolenie będzie obejmowało część wykładową oraz warsztatową.
Program szkolenia
- Okres przedszkolny
- okres przedszkolny w świetle teorii rozwoju
- trudności rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym
- diagnoza psychologiczna dzieci w wieku przedszkolnym
- Wykorzystanie zabawy w pomocy psychologicznej
- znaczenie zabawy w rozwoju dziecka
- modele terapii zabawowych
- wybrane techniki zabawowe – praca warsztatowa
- Wykorzystanie kamery w pracy z rodziną z dzieckiem w wieku przedszkolnym
- elementy komunikacji podstawowej (teoria i ćwiczenia)
- diagnoza stylu komunikacji w rodzinie
- analiza zachowań interakcyjnych rodzice-dzieci
- przykłady kliniczne
Termin szkolenia
23-24 marca 2019
Dwudniowe szkolenie obejmuje 15 godzin dydaktycznych.
Planowany harmonogram zajęć
Sobota 9:00 do 18:00
Niedziela 9:00 – 13:30
Koszt szkolenia
480 PLN