Oferta aktualnych szkoleń

Pozytywna dyscyplina – rozwijanie konstruktywnych strategii zachowań i życiowych kompetencji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – program dla specjalistów pracujących z rodzicami i rodzinami

Szkolenie prowadzi:

Mgr Joanna Baranowska

Trener Pozytywnej Dyscypliny (2 go stopnia), magister psychologii, coach, twórczyni marki Pozytywna Dyscyplina w Polsce.

Od 2012 jako prekursorka buduje markę Pozytywnej Dyscypliny w Polsce. W 2015 r. pozyskała środki (poprzez platformę crowdfundingową Polak Potrafi) i doprowadziła do wydania książki „Pozytywna Dyscyplina” Jane Nelsen i „Kart 52 Narzędzi Pozytywnej Dyscypliny” , które do tej pory trafiły do 40 000 domów. Na co dzień projektuje i prowadzi szkolenia dla rodziców i nauczycieli (ok. 400 h na salach szkoleniowych), webinary, live’y i kursy on-line.

Od 2018 roku, jako jedna z trzech trenerek II stopnia PD w Polsce, szkoli i certyfikuje edukatorów Pozytywnej Dyscypliny (czyli trenerów I stopnia, ok 130 przeszkolonych osób).

Jej wydawnictwo przetłumaczyło lub współwydało książki z serii Pozytywnej Dyscypliny:

  • „PD dla przedszkolaków”,
  • „PD dla nastolatków”,
  • „PD pierwsze 3 lata życia”,
  • „PD dla dzieci ze specjalnymi potrzebami”,
  • „PD od A do Z”
  • i tłumaczy kolejne tytuły.
Seria Pozytywnej Dyscypliny obejmuje książki dla rodziców, karty, książki i podręczniki dla nauczycieli i specjalistów, które trafiają do tysięcy osób w całej Polsce i Europie.

Charakter i zakres szkolenia

Pozytywna Dyscyplina (PD) jest klasyczną, znaną od 40 lat metodą, wywodzącą się z psychologii pozytywnej psychologa i edukatora Alfreda Adlera (działającego na przełomie XIX i XX w.). Jest to metoda niezwykle skuteczna, oparta na wzajemnym szacunku opiekunów i dzieci. Daje odpowiedzi na pytania: ● Jak wyznaczać granice, egzekwować umowy i budować u dzieci obowiązkowość i odpowiedzialność? ● Jak w przyjazny sposób wprowadzać dyscyplinę? ● Jak mówić, żeby dziecko nas słyszało i słuchało? ● Jak stworzyć warunki do współpracy z dzieckiem w klasie? ● Jak wspierać dziecko tak, aby rozwinęło w sobie cechy kompetentnego dorosłego? ● Jak budować w dziecku zdrowe poczucie własnej wartości? ● Jak wzmacniać jego zaufanie do siebie samego? ● Co konkretnie robić, aby bycie nauczycielem/rodzicem było łatwiejsze?

Podczas warsztatu uczestnicy przejdą pełen proces uczenia się stosowania Pozytywnej Dyscypliny w rodzinie, tak jak przechodzą go rodzice i w efekcie podejmą decyzję, w jaki sposób mogą wykorzystać narzędzia Pozytywnej Dyscypliny do wspierania wyników swojej pracy.

Forma zajęć

Szkolenie ma formę przede wszystkim warsztatową. Uczestnicy otrzymają także zeszyty ćwiczeń. W czasie szkolenia będzie możliwość zakupu książek z 25% rabatem tj. w kwocie 59 zł. [ “Pozytywna Dyscyplina w klasie”, “Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków”, „Pozytywna Dyscyplina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami”].

Program szkolenia

  1. Pozytywne podejście, czyli autorytatywny styl wychowania.
    • Czym jest Pozytywna Dyscyplina – Krótka historia i podstawowe założenia.
    • Jakie życiowe kompetencje kształtuje Pozytywna Dyscyplina u dzieci.
    • Pozytywna Dyscyplina jako system społeczno-emocjonalnego kształtowania osobowości – Jakim jesteś liderem? Uprzejmość i stanowczość jednocześnie.
  2. Dlaczego dzieci zachowują się źle, jak interpretować ich zachowanie.
    • Jak reagować i zapobiegać trudnym zachowaniom.
    • Ludzki mózg. “Trzy mózgi” i ich wpływ na umiejętności i zachowanie.
    • Istota przynależności i jej wpływ na zachowanie dziecka.
    • Jakie założenia stoją za zachowaniem dziecka – metafora góry lodowej.
    • Cztery błędne strategie zachowania.
  3. Kary VS. Koncentracja na rozwiązaniach.
    • Czy kara działa? Co w zamian?
    • Różnica między karą a konsekwencją.
    • Podejście skoncentrowane na rozwiązaniach. Naturalne konsekwencje. Logiczne konsekwencje. Strzeż się Logicznych Konsekwencji.
  4. Zachęta kontra zniechęcenie oraz budowanie poczucia wartości i sprawczości u dzieci.
    • Jak motywować by nie zniechęcać.
    • Unikanie błędów.
    • Motywowanie.
    • Czym różni się zachęta od pochwały.
    • Pytania pełne ciekawości – elementy coachingu.
  5. Wszyscy są ważni i każdy inny – test preferencji życiowych.
  6. Spotkania rodzinne – dla dzieci powyżej czwartego roku życia.
  7. Pełna skrzynka z narzędziami – wybierz, zrozum i wykorzystaj wybrane przez siebie metody wychowawcze.

Termin szkolenia

27, 28 stycznia 2024r.
Dwudniowe szkolenie obejmuje 20 godzin dydaktycznych.

Planowany harmonogram zajęć:

Sobota 9.00 – 18.00
Niedziela 9.00 – 18.00

Koszt szkolenia

750 PLN