GABINET PSYCHOLOGICZNY
W ramach naszej pracy oferujemyKonsultacje i poradnictwo dla rodziców … więcej »
Pomoc terapeutyczną udzielaną dzieciom i młodzieży – podnoszenie efektów uczenia się … więcej »
Wspomaganie techniki uczenia się … więcej »
- nie można się nauczyć umiejętności myślenia
- myślenie i sposób uczenia się to umiejętność, której nauczy jedynie szkoła
- dana nam inteligencja bez dodatkowej stymulacji będzie rozwijać się sama
- planowania i organizacji pracy
- realizowania stawianych sobie celów i zadań
- efektywnego poszukiwania i selekcjonowania informacji
- poszukiwania alternatywnych rozwiązań problemu
- posługiwania się nowymi źródłami informacji
- stosowania zdobytej wiedzy w praktyce
Wspomaganie konstruowania wypowiedzi pisemnych oraz ustnych – Słowo > Styl > Wypowiedź … więcej »
- umiejętności formułowaniem wypowiedzi ustnych i pisemnych
- zachowania ciągłości logicznej wypowiedzi pisemnej i ustnej
- uogólniania i wnioskowania na podstawie przeczytanej treści
Zajęcia dla dzieci z rozpoznaniem dysleksji, dysgrafii, dysortografii … więcej »
- Utrwalania zasad pisowni i podstawowej wiedzy z zakresu gramatyki
- Treningowi nawykowego korzystania z utrwalonych zasad pisowni
- Poszerzaniu zakresu słownictwa
- Kształtowaniu pamięci bezpośredniej oraz bazy pamięci wzrokowej
- Wspomagany jest rozwój dojrzałości procesów grafomotorycznych ( utrzymanie się w liniaturze, czytelne pismo, przestawianie lub opuszczanie liter w wyrazach, nadążanie za tempem dyktowanego tekstu, mylenie liter o podobnym kształcie)
Zajęcia ogólnorozwojowe … więcej »
- Stymulacja funkcji intelektualnych,
- Wspomaganiu trudności z koncentracją uwagi i pamięcią
- Stymulowaniu ciekawości poznawczej
- Tworzeniu adekwatnych kryteriów selekcji informacji
- Kreowaniu i uwzględnianiu alternatywnych możliwości wyboru
- Formułowaniu hipotez
- Projektowaniu, decydowaniu o wyborze sposobu postępowania
- Rozwijaniu kompetencji abstrahowania, wnioskowania i dedukowania
- Rozwijaniu myślenia strategicznego
Psychoterapię indywidualną – praca z dzieckiem … więcej »
- trudnościami w kontaktach rówieśniczych
- trudnościami emocjonalnymi
- obniżoną samooceną
- nieakceptowaną formą wyrażania złości,
- zachowaniami agresywnymi
- trudnościami adaptacyjnymi
- lękami separacyjnymi
- stanami lękowymi
- zachowaniami, których źródłem są kryzysy w rodzinie
Psychoterapię rodzin … więcej »
Psychoterapię par małżeńskich, osób żyjących w związkach partnerskich … więcej »
Psychoterapię małżeństw będących w procesie rozwodowym … więcej »
- pomocy w redagowaniu porozumienia rodzicielskiego dotyczącego opieki nad dziećmi po uzyskaniu przez rodziców rozwodu
- poradnictwa dotyczącego postaw rodzicielskich chroniących dzieci przed skutkami rozwodu rodziców
- pracy z osobą będącą w kryzysie w związku z toczącą się sprawą rozwodową, przeżywającą problemy emocjonalne i egzystencjalne
Spotkania mediacyjne
Konsultacje i poradnictwo psychologiczne służą wsparciu rodziców w ich roli rodzicielskiej , określeniu przyczyny pojawiającego się problemu oraz wskazaniu dróg rozwiązania prowadzących do oczekiwanej zmiany. Proponujemy pomoc w rozwiązywaniu trudnych sytuacji wychowawczych, kryzysów rozwojowych i sytuacji związanych z relacjami pomiędzy dzieckiem a rodzicami.
Pomoc terapeutyczna koncentruje się na potrzebach dzieci. Związana jest z ich dynamicznym rozwojem oraz zaburzeniami emocjonalnymi jakie rozwój ten niesie ze sobą. Terapia rozwiązuje problemy osobiste oraz problemy wpływające na brak efektów w uczeniu się. Zawartość merytoryczna proponowanych spotkań jest realizowana w oparciu o autorskie programy prowadzących je terapeutów. Są one dostosowywane do indywidualnych potrzeb dziecka. Wykorzystywane są także specjalistyczne pomoce dydaktyczne skonstruowane przez psychologów i pedagogów praktyków, publikujących materiały służące terapii lub wspomaganiu rozwoju w danej dziedzinie.
Celem zajęć edukacyjnych jest zmiana nastawień dziecka do nauki poprzez wzbudzanie motywacji do pracy, zwiększenie efektywności uczenia się, kształtowanie pozytywnego myślenia o własnych możliwościach oraz dostarczenie konkretnej wiedzy i technik usprawniających nabywanie wiedzy. W wyniku przeprowadzanych indywidualnych spotkań z terapeutą ,wzrasta u dziecka poziom samooceny , motywacji i potrzeby osiągnieć. Zdecydowanie poprawiają się efekty uczenia się a tym samym oceny szkolne.
Proponowane zajęcia mają charakter spotkań indywidualnych .Odbywają się raz w tygodniu i trwają pełną godzinę zegarową. W ramach prowadzonych spotkań z dziećmi, rodzice mogą nieodpłatnie korzystać z poradnictwa związanego z problematyką zajęć oraz wskazań do pracy w domu, przedszkolu lub szkole.
Celem zajęć edukacyjnych jest zmiana nastawień dziecka do nauki poprzez wzbudzanie motywacji do pracy, zwiększenie efektywności uczenia się, kształtowanie pozytywnego myślenia o własnych możliwościach oraz dostarczenie konkretnej wiedzy i technik usprawniających nabywanie wiedzy. W wyniku przeprowadzanych indywidualnych spotkań z terapeutą ,wzrasta u dziecka poziom samooceny , motywacji i potrzeby osiągnieć. Zdecydowanie poprawiają się efekty uczenia się a tym samym oceny szkolne.
Proponowane zajęcia mają charakter spotkań indywidualnych .Odbywają się raz w tygodniu i trwają pełną godzinę zegarową. W ramach prowadzonych spotkań z dziećmi, rodzice mogą nieodpłatnie korzystać z poradnictwa związanego z problematyką zajęć oraz wskazań do pracy w domu, przedszkolu lub szkole.
Mitem są stwierdzenia, że:
Proponowane zajęcia poświęcone są uczeniu się:
Program zajęć został skonstruowany na podstawie zakresu wymagań edukacyjnych i stosowanych w szkołach testów dla danego poziomu nauczania
Proponowane zajęcia poświęcone są uczeniu się:
Spotkania z terapeutami realizowane są w oparciu o wcześniejszą indywidualną diagnozę specyficznych trudności, co stanowi podstawę opracowania zindywidualizowanych ćwiczeń dostosowanych do potrzeb dziecka. W trakcie terapii wykorzystywane są gry dydaktyczne, krzyżówki, rebusy i zagadki ortograficzne oraz inne pomoce dydaktyczne. Praca skupiona jest również na ćwiczeniu czytania ze zrozumieniem i zachowania ciągłość logicznej wypowiedzi dotyczącej przeczytanego tekstu.
Proponowane zajęcia poświęcone są uczeniu się:
Służą tworzeniu procesów określających plastyczność i kreatywność myślenia. Umożliwiają identyfikowanie oraz rozwijanie własnych atutów oraz aspiracji jak też definiowanie własnej roli w doskonaleniu otaczającej rzeczywistości. Kształtują swobodę formułowania myśli.
Proponowane zajęcia poświęcone są:
Udzielamy pomocy terapeutycznej dzieciom z:
Rodzina to system pełnionych ról, zajmowanych pozycji i kontroli. Zmiana postaw i zachowań jednego z członków rodziny wpływa na pozostałych. Na spotkanie zapraszana jest cała rodzina. Częstotliwość spotkań dostosowana jest do potrzeb i oczekiwać rodziny oraz jej gotowości do zmiany. Podjęta psychoterapia ma na celu poprawę wzajemnych relacji, zrozumienia odmiennego spostrzegania określonych sytuacji, dążenie do ich akceptacji i ewentualnej zmiany stanowisk.
”Problem to nie problem; problemem jest to, jak sobie z nim poradzić”
Virginia Satir ”Terapia rodziny. Teoria i praktyka” 1989
Celem spotkań jest osiągnięcie wzajemnego zrozumienia i poprawa zaburzonej relacji. Wskazanie drogi prowadzącej do rozwiązywania konfliktów, poprzez analizę stosowanych przez współmałżonków form komunikacji. Przyjrzenie się ukrytym i jawnym oczekiwaniom stron względem pełnionych przez siebie ról w związku, postaw, norm i przekonań.
”Mieszanina cielesności i duchowości jaką człowiek stanowi, burzy harmonię ludzkiego życia, Ciało jest własne a duch jest wspólny”
Antoni Kępiński ”Autoportret człowieka” 2003
Małgorzata Mądrzak przez wiele lat była zaprzysiężonym biegłym sądowym przy ówczesnym Sądzie Wojewódzkim w Gdańsku. Występowała w sprawach cywilnych i karnych z udziałem dzieci. Zajmowała się opiniowaniem w sprawach rozwodowych. Służy pomocą w zakresie: