ONLINE – Praktyczne oraz teoretyczne aspekty pracy psychologicznej z dzieckiem w wieku przedszkolnym – problemy rozwojowe, relacje rodzice-dziecko, terapia
Szkolenie prowadzi:
Dr n. hum. Eliza Kiepura
Psycholog i literaturoznawca. Pracuje w Zakładzie Wczesnej Interwencji Psychologicznej w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie, gdzie pracuje klinicznie i naukowo. Zajmuje się diagnozą i oceną rozwoju psychicznego niemowląt i małych dzieci, pomocą psychologiczną rodzinom dzieci o zaburzonym rozwoju, pracą z dziećmi z trudnościami emocjonalnymi i regulacyjnymi. Ważnym obszarem jej pracy jest wspieranie relacji i komunikacji rodzice-dziecko oraz opieka psychologiczna nad dziećmi urodzonymi przedwcześnie i ich rodzinami. Posiada certyfikat uprawniający do stosowania Skali Oceny Zachowania Noworodka T. B. Brazeltona (NBAS) oraz do prowadzenia wideotreningu komunikacji (VIT). Interesuje się wczesną komunikacją rodzice-dziecko oraz badaniami literackimi usytuowanymi na pograniczu psychologii, antropologii kulturowej i literaturoznawstwa.Charakter i zakres szkolenia
Szkolenie ma charakter doskonalących zajęć seminaryjno-warsztatowych i będzie poświęcone teoretycznym oraz praktycznym aspektom pracy psychologicznej z dzieckiem w wieku przedszkolnym i jego rodziną. Poruszone zostaną problemy typowych trudności rozwojowych i diagnozy psychologicznej dzieci od 3. do 6. roku życia oraz kwestia planowania i prowadzenia pomocy psychologicznej w grupie dzieci w wieku przedszkolnym. Szczególna uwaga zostanie poświęcona wspieraniu komunikacji i relacji w rodzinie. Zaprezentowane zostaną sposoby wykorzystywania zabawy oraz analizy interakcji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz ich rodzicami i rodzeństwem.Forma zajęć
Szkolenie będzie obejmowało część wykładową oraz warsztatową.Program szkolenia
- Okres przedszkolny w świetle psychologii rozwojowej i psychopatologii rozwoju
- Zdrowie psychiczne i trudności rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym
- Diagnoza psychologiczna dzieci w wieku przedszkolnym
- Problem różnicowania zaburzeń rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym a planowanie pomocy psychologicznej – przykłady kliniczne, dyskusja
- Relacja dziecka z opiekunami jako podstawowy kontekst rozwoju – teoria i praktyka kliniczna
- Wykorzystanie zabawy w pomocy psychologicznej dziecku – praca warsztatowa, przykłady kliniczne
- Wykorzystanie kamery we wspieraniu komunikacji i relacji rodzice–dziecko na przykładzie wideotreningu komunikacji
Termin szkolenia
29, 30 listopada 2025r.Dwudniowe szkolenie obejmuje 15 godzin dydaktycznych.
Planowany harmonogram zajęć:
sobota 9.00 – 18.00niedziela 9:00 – 13.30
Koszt szkolenia
650 PLN