Kliniczne zastosowanie testów psychometrycznych w diagnozie dziecka
Szkolenie prowadzi dr hab. n. hum. Aneta Rita BorkowskaCharakter i zakres szkolenia Celem szkolenia będzie uwrażliwienie psychologów pracujących z dziećmi na diagnostyczne symptomy widoczne zarówno w sposobie wykonywania zadań testowych, jak również w ich analizie ilościowej, które to mogą stanowić przesłankę do wnioskowania o biologicznym podłożu trudności rozwojowych. Określone symptomy mogą bowiem wymagać dalszej diagnostyki, także medycznej, w celu ustalenia pierwotnego źródła problemów dziecka. Forma zajęć Zajęcia prowadzone będą w formie wykładu popartego materiałami multimedialnymi. Warsztat zawierać będzie prezentację wybranych metod diagnostycznych (uczestnicy otrzymują wybrane metody) Program szkolenia
- Wskazania do klinicznego, a nie psychometrycznego stosowania testów psychologicznych u dzieci.
- Sposób wykonania metod testowych przez dzieci, sugerujący konieczność pogłębionej diagnozy neuropsychologicznej, także medycznej.
- Symptomy w obszarze:
- kontaktu społecznego w tym kontaktu emocjonalnego;
- poziomu wzbudzenia OUN;
- innych aspektów procesów uwagi, sprawności i koordynacji motorycznej;
- procesów percepcyjnych;
- pamięci i uczenia się;
- funkcji językowych i komunikacyjnych;
- funkcji wykonawczych;
- symptomy wskazujące na strukturalną i funkcjonalną patologię OUN.
- Choroby somatyczne jako źródło problemów w funkcjonowaniu dziecka:
- choroby endokrynologiczne w tym metaboliczne;
- choroby układu krążenia i oddechowego jako czynniki modyfikujące przebieg procesów poznawczych i emocjonalnych (możliwe wskaźniki w jakościowej analizie wykonania metod psychometrycznych).
Dwudniowe szkolenie obejmuje 15 godzin dydaktycznych.
Planowany harmonogram zajęć
Sobota – 9:00 – 18:00
Niedziela – 9:00 – 13:00 Koszt szkolenia 470 PLN