Wykładowcy proponowanych w ostatnich latach szkoleń

Aktualne szkolenia z diagnozy psychologicznej, psychoterapii, neuropsychologii, weekendowe, długoterminowe: www.pracownia-mm.pl/oferta/
mgr Robert Adamczyk
Pedagog, certyfikowany psychoterapeuta i doradca systemowy, superwizor aplikant (Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej), specjalista w zakresie psychotraumatologii (DeGPT – Niemieckojęzyczne Towarzystwo Psychotraumatologii), Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Sekcji Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Prowadzi terapię indywidualną, rodzinną, terapię par i innych intymnych relacji, psychoterapię dzieci i młodzieży, a także doradztwo dla rodziców. Specjalizuje się w pracy w obszarze traumy, w szczególności w pracy z osobami z doświadczeniem przemocy seksualnej w dzieciństwie, a także w psychoterapii dzieci i młodzieży, w tym dzieci i młodzieży z zaburzeniami neurorozwojowymi. Inne obszary zawodowych zainteresowań to: wykorzystanie zabawy w procesie psychoterapii (systemowo-narracyjny model play therapy), Gestalt Play Therapy (wg. modelu V. Oaklander), psychoterapia zorientowana na ciało (wg. model J. Appel-Opper) oraz praca z klientami GSRD (ang. gender, sexual and relationship diversity). Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał pracując z dziećmi i młodzieżą w Ośrodku Rehabilitacyjnym, Ośrodku Środowiskowej Opieki Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży oraz prowadząc praktykę prywatną. Od ponad 15 lat zajmuje się wsparciem, pomocą i terapią osób, które doświadczyły przemocy seksualnej. Prowadzi w tym zakresie terapię, grupy wsparcia, szkolenia dla pracowników socjalnych i psychologów, w latach 2010-2017 pełnił opiekę merytoryczną nad forum internetowym dla dorosłych ofiar przemocy seksualnej „Skradzione Jutro”.
mgr Aleksandra Augustyn
Specjalista psycholog kliniczny, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat PTTPB nr 348), superwizor- dydaktyk PTTPB (certyfikat nr 46), seksuolog. Pracownik III Kliniki Psychiatrycznej Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Przez wiele lat pracownik Poradni Psychiatrycznej dla Dzieci i Młodzieży w Instytucie Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka oraz Poradni Zdrowia Psychicznego w IV Klinice Psychiatrycznej w Szpitalu Bielańskim. Pracuje indywidualnie i grupowo, z dorosłymi, z parami, z młodzieżą oraz dziećmi, zarówno w obszarze diagnozy, jak i psychoterapii. Prowadzi warsztaty i wykłady z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej i seksuologii, a także superwizje indywidualne i grupowe w ramach Szkoły Psychoterapii Crescentia.
mgr Julia Amarowicz – Pietrasiewicz
Psycholog, absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. licencjonowany trener PTP. Ukończyła m.in. czteroletnie studium psychoterapeutyczne „Mabor” atestowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, Studium Poradnictwa i Interwencji Kryzysowej, szkolenia dotyczące diagnozy i pracy terapeutycznej z dziećmi i ich rodzicami. Posiada 15letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej (indywidualnej oraz grupowej) z dziećmi i młodzieżą. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców i psychologów oraz konsultacje wychowawcze dla rodziców. Doświadczenie zdobywała m.in. w Specjalistycznej Poradni OPTA, Specjalistycznej Poradni TOP , Stowarzyszeniu OPTA, poradni zdrowia psychicznego, organizacjach pozarządowych, najczęściej pracując z dziećmi w wieku 6 – 12 lat pochodzącymi z rodzin rozbitych, z problemem alkoholowym, świadkami przemocy. Obecnie prowadzi praktykę w NZOZ Centrum Terapii Dialog w Warszawie.
mgr Nina Ambroziak
Psycholog, terapeuta, superwizor Play & Creative Art Therapy (certyfikat PlayTherapy International 201011232), dyrektor szkoleń w Academy of Play And Child Psychotherapy, Play Therapy International oraz Play Therapy Poland, wykładowca Play & Creative Art Therapy na Leeds Beckett University w Londynie, trener Play and Creative Art Therapy na poziomie certyfikatu (terapia niedyrektywna) i dyplomu (terapia dyrektywna). Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny na Uniwersytecie Warszawskim. Zajmuje się terapią indywidualną oraz grupową dzieci i młodzieży, prowadzi superwizje indywidualne i grupowe w Polsce i za granicą. Jest autorką wielu publikacji z zakresu terapii dzieci i młodzieży z wadami słuchu, z deficytami w rozwoju umiejętności komunikowania się. Interesuje się efektywnymi metodami szkoleń terapeutów dziecięcych, a także rozwojem osobistym terapeutów dziecięcych w kontekście ich pracy terapeutycznej.
mgr Joanna Babińska
Ukończyła psychologię i psychoterapię na uniwersytecie stanowym w Georgii (Georgia State University) w Stanach Zjednoczonych, uzyskując tytuł magistra, krajowy certyfikat psychoterapeuty (NCC) i licencję psychoterapeuty (LPC), certyfikat psychoterapeuty dziecięcego – Registered Play Therapist (RPT) i superwizora terapii zabawą – Registered Play Therapist Supervisor (RPT-S) oraz superwiora psychoterapii (CPCS). Współpracuje z Profesorem Garrym Landrethem (Center for Play Therapy na Uniwersytecie w Północnym Teskasie) w ramach konsultacji w zakresie terapii zabawą. Jest członkiem Association for Play Therapy, Amerykańskiego Towarzystwa Psychoterapeutycznego, Stowarzyszenia Licencjonowanych Psychoterapeutów w stanie Georgia, Jung Society of Atlanta oraz Dolnośląskiego Stowarzyszenia Psychoterapeutów. Jest również certyfikowaną terapeutką zabawą i superizorką terapii zabawą w ramach Polskiego Towarzystwa Terapii Zabawą. Od ponad piętnastu lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami. Jest założycielką Centrum Zdrowia Psychicznego Dzieci i Młodzieży Dom na Drzewie we Wrocławiu oraz wiceprezeską i założycielką Polskiego Towarzystwa Terapii zabawą.
mgr Patrycja Badecka
Mgr psychologii, certyfikowany psychoterapeuta Psychoterapii Pozytywnej (wydane przez WAPP, Wiesbaden, Niemcy). Certyfikowany trener Psychoterapii Pozytywnej. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Ośrodku Interwencji Kryzysowej oraz w Szpitalu Specjalistycznym MSW w Jeleniej Górze. Jest nauczycielem Polskiego Centrum Psychoterapii Pozytywnej.
dr n. med. Katarzyna Bajszczak
Psycholożka, psychoterapeutka, specjalistka w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży oraz psychoseksuologii, certyfikowana seksuolożka kliniczna Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Posiada wieloletnie doświadczenie kliniczne, m.in. w Ośrodku Psychiatrii dla Dzieci i Młodzieży Instytutu „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie. Absolwentka Wydziału Psychologii SWPS oraz studiów doktoranckich na Wydziale Lekarskim Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z typowym oraz nietypowym rozwojem płci. Doświadczenie dydaktyczne zdobywa pracując ze studentami psychologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i Uniwersytetu SWPS w Warszawie oraz Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży Ośrodka Regeneracja i Szkoły Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Instytut Poznawczy.
mgr Izabela Banasikowska
Ukończyła Wydział Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja: psychologia kliniczna dziecka), pięcioletnie studia doktoranckie na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz II Edycję Szkolenia w Terapii Poznawczo-Behawioralnej, zorganizowaną przez Oxford Cognitive Therapy Centre, Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej oraz Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Posiada Certyfikat Psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Od kilkunastu lat pracuje jako diagnosta i psychoterapeuta w różnych warszawskich ośrodkach terapeutyczno-diagnostycznych. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w pracy w szkole. Jest pod stałą superwizją certyfikowanych psychoterapeutów i superwizorów poznawczo-behawioralnych. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i rodzinami.
mgr Anna Bany
Arteterapeutka, absolwentka filozofii i socjoterapii. Terapeutka TCK. Zajmuje się organizowaniem i prowadzeniem projektów, związanych z wykorzystywaniem sztuki , literatury i pracy z ciałem. Trenerka warsztatów adresowanych dla terapeutów, pedagogów, nauczycieli i bibliotekarzy z zakresu twórczej pracy z literaturą i sztuką oraz kreatywnego rozwoju. W swojej pracy wykorzystuje podejście terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Uczestniczka licznych kursów psychologicznych i pracy z ciałem związanych z rozwojem człowieka (Terapia tańcem i ruchem, Mindfulness, Teoria poliwagalna). Autorka projektów i programów z zakresu psychoedukacji i edukacji artystycznej z nurtu terapii ekspresyjnych oraz twórczych technik rozwoju. Koordynatorka ogólnopolskiego projektu „Oddział Bajka- Wędrująca Szpitalna Biblioteka” organizowanego przez fundację Serdecznik. Pracuje z dziećmi, młodzieżą osobami dorosłymi. Nieustająco doskonali swoje umiejętności poprzez udział w licznych szkoleniach i warsztatach. Uwielbia pracę z metaforą i baśnią.
mgr Joanna Baranowska
Trener Pozytywnej Dyscypliny (2 go stopnia), magister psychologii, coach, twórczyni marki Pozytywna Dyscyplina w Polsce. Od 2012 jako prekursorka buduje markę Pozytywnej Dyscypliny w Polsce. W 2015 r. pozyskała środki (poprzez platformę crowdfundingową Polak Potrafi) i doprowadziła do wydania książki „Pozytywna Dyscyplina” Jane Nelsen i „Kart 52 Narzędzi Pozytywnej Dyscypliny” , które do tej pory trafiły do 40 000 domów. Na co dzień projektuje i prowadzi szkolenia dla rodziców i nauczycieli (ok. 400 h na salach szkoleniowych), webinary, live’y i kursy on-line. Od 2018 roku, jako jedna z trzech trenerek II stopnia PD w Polsce, szkoli i certyfikuje edukatorów Pozytywnej Dyscypliny (czyli trenerów I stopnia, ok 130 przeszkolonych osób).
dr Łukasz Barwiński
Psycholog, adiunkt w Zakładzie Psychologii Sądowej Instytutu Ekspertyz Sądowych im. prof. dra Jana Sehna w Krakowie, gdzie pełni funkcję biegłego w zakresie psychologii sądowej, opracowując opinie psychologiczne w szerokim obszarze spraw karnych, cywilnych i opiekuńczych. Specjalista psycholog kliniczny w zakresie neuropsychologii. Adiunkt na Wydziale Psychologii, Pedagogiki i nauk Humanistycznych Krakowskiej Akademii im. A.F. Modrzewskiego. Prowadzi zajęcia na Uniwersytecie SWPS w Katowicach, a także realizuje szkolenia z problematyki neuropsychologii, psychologii klinicznej i sądowej. Naukowo zajmuje się przede wszystkim problematyką funkcjonowania emocjonalnego w psychopatii i jego mózgowymi mechanizmami. Certyfikowany specjalista terapii środowiskowej oraz terapeuta środowiskowy Sekcji Psychiatrii Środowiskowej i Rehabilitacji Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
Kamila Becker
Pedagog, psychoterapeuta, licencjonowany trener PTP, absolwentka czteroletniej Szkoły Psychoterapii INTRA atestowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Studium Psychoterapii Rodzin w Laboratorium Psychoedukacji. Ukończyła również m.in. Studium Poradnictwa i Interwencji Kryzysowej, szkolenie podyplomowe dotyczące socjoterapii, „Szkołę dla Rodziców” oraz liczne szkolenia dotyczące terapii dzieci. Posiada osiemnastoletnie doświadczenie w prowadzeniu terapii indywidualnej i grupowej dzieci i młodzieży. Prowadzi grupy wsparcia i warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców. Doświadczenie zdobywała m.in. w Specjalistycznej Poradni OPTA, Stowarzyszeniu OPTA, Fundacji Dzieci Niczyje. Obecnie współpracuje m.in z Fundacją CEL – Centrum Edukacji Liderskiej i Klinice Psychiatryczno – Psychologicznej Psychomedic.
mgr Joanna Bielecka
Jestem psychologiem, specjalistą w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży i certyfikowanym psychoterapeutą Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Na co dzień kieruję zespołem psychologów Poradni Zdrowia Psychicznego w Środowiskowym Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży Szpitala Klinicznego im. dr. Józefa Babińskiego w Krakowie. Od wielu lat prowadzę psychoterapię dzieci, młodzieży oraz ich rodzin. W pracy wykorzystuję podejście systemowe oraz psychodynamiczne. Dużą cześć mojej pracy stanowi terapia systemowa rodzin z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
mgr Krzysztof Błażejewski
Psycholog, certyfikowany Psychoterapeuta w Polskim Stowarzyszeniu Humanistyczno-Doświadczeniowym. Doświadczenie kliniczne zdobywał podczas kilkuletniej pracy w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. Prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie, gdzie pracował na oddziałach ogólnopsychiatrycznych oraz psychoterapeutycznych. Prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną w ramach, której pracuje z rodzicami, młodzieżą (od 9 r.ż), parami oraz osobami dorosłymi. Rozwija się w nurcie Emotion Focused Therapy (L. Greenberga).
dr Bogusława Bober-Płonka
Neuropsycholog, specjalista psychologii klinicznej. Doświadczony, wieloletni praktyk w zakresie diagnozy i terapii neuropsychologicznej głównie osób dorosłych i młodzieży. Pracuje również jako Starszy Specjalista Neuropsycholog w Oddziale Neurologii i Udarów Mózgu Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie. Jest Opiekunem staży specjalizacyjnych, koordynatorem praktyk oraz wolontariatów dla psychologów i studentów psychologii. Adiunkt w Zakładzie Neurobiologii i Neuropsychologii Instytutu Psychologii Stosowanej UJ. Inicjator i opiekun Sekcji Terapii Neuropsychologicznej Koła Naukowego Pragma. Realizuje wiele projektów naukowo-terapeutycznych grupowych i indywidualnych, między innymi treningi pamięci dla Aktywnych Seniorów, grupy wsparcia i inne zajęcia terapeutyczne dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych z rozwojową czy nabytą dysfunkcją OUN, zmianami pourazowymi, poudarowymi oraz demencją. Jest autorką i współautorką publikacji z zakresu neuropsychologii klinicznej, realizatorką projektów naukowo-badawczych, współpracuje z różnymi specjalistycznymi ośrodkami klinicznymi i badawczo-rozwojowymi.
prof. dr hab. n. hum. Aneta Rita Borkowska
Psycholog, specjalizuje się w zakresie neuropsychologii rozwojowej. Pracuje w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii UMCS. Jest autorką i redaktorem publikacji książkowych m.in. „Procesy uwagi i hamowania reakcji u dzieci z ADHD z perspektywy rozwojowej neuropsychologii klinicznej”, „Neuropsychologia kliniczna dziecka”, „Podstawy neuropsychologii klinicznej”, artykułów naukowych na temat ADHD, dysleksji rozwojowej, rozwojowych zaburzeń językowych i zróżnicowanych objawów behawioralnych po nabytych uszkodzeniach mózgu u dzieci. W obszarze praktyki psychologicznej zajmuje się diagnozą neuropsychologiczną dzieci z różnymi formami patologii zachowania oraz terapią neuropsychologiczną dzieci po uszkodzeniach mózgu i z zaburzeniami językowymi.
mgr Anna Borucka
Psycholog, autorka i współautorka szkolnych programów profilaktycznych takich jak m.in. Program Domowych Detektywów, Fantastyczne Możliwości (adaptacja) i Szkolna interwencja profilaktyczna (opracowanie) oraz ponad 100 publikacji naukowych i popularyzujących wiedzę na temat epidemiologii i czynników chroniących/ryzyka związanych z sięganiem przez młodzież po substancje psychoaktywne oraz profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży. Od ponad 20 lat prowadzi szkolenia dla pracowników oświaty na temat: naukowych podstaw szkolnej profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży, opracowywania i ewaluacji szkolnych programów profilaktycznych, pomocy psychologicznej w szkole oraz interwencji profilaktycznej wobec uczniów sięgających po substancje psychoaktywne na terenie szkoły. Od roku 2016 pracuje w Krajowym Biurze ds. Przeciwdziałania Narkomanii w dziale Profilaktyki i Edukacji Publicznej.
dr Lidia Chylewska-Barakat
Psycholog kliniczny i rodzinny, dr psychologii Instytutu Psychologii UAM Poznań, pracownik UMK Toruń. Ponad 25 lat praktyki szkoleniowo-edukacyjnej oraz psychologiczno-terapeutycznej i interwencyjnej z osobami potrzebującymi wsparcia i pomocy psychologicznej, w tym z ofiarami wojny (psychoterapeuta i superwizor w Centrum Pomocy Psychologicznej Unii Europejskiej, Terre de Hommes Loussane i SS.CC dla dzieci ofiar wojny w Iraku i ich rodzin; Damaszek, Syria). Trener i kotrener w międzynarodowych i krajowych projektach psychoprofilaktyki, edukacji i pomocy. Ekspertyzy, superwizje i konsultacje dla takich instytucji jak UNHCR, UNICEF, UNDP, TdH Loussane oraz w Polsce: Centrum Wspierania Imigrantek i Imgrantów, Fundacja Wolna Syria, Stowarzyszenie Dla Ziemi, Fundacja Emic, Fundacja Dialog, Przystanek Różnorodność, Fundacja Różnosfera, Fundacja Inna Przestrzeń. Kotrener i superwizor w Międzyagencyjnym Projekcie Treningu Trenerów Zdrowia Psychicznego i Wsparcia Psychospołecznego, kooperacja ONZ ds. Uchodźców, Min. Zdrowia, Spraw Społecznych i Min. Edukacji, Syryjskiego Czerwonego Krzyża, Therre de Homme Italy, Primary Urgent, German TZ; Damaszek, Syria. Prowadzi zajęcia dla uczestników Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej w Instytucie Psychologii Zdrowia w Warszawie.
dr n. med. Roman Ciesielski
Dr n. med. specjalista psychiatra dzieci i młodzieży oraz specjalista terapii środowiskowej. Członek Zarządu Światowego Stowarzyszenia Psychoterapii Pozytywnej (WAPP, Wiesbaden, Niemcy). Certyfikowany psychoterapeuta i superwizor Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Absolwent międzynarodowego szkolenia z hipnoterapii ericksonowskiej (Milton Erickson Foundation). Absolwent międzynarodowego szkolenia „Otwarty Dialog” (institut für Sozialpsychiatrie Mecklenburg). Certyfikowany psychoterapeuta i trener transkulturowej psychoterapii pozytywnej (wydane przez WAPP, Wiesbaden, Niemcy). Jest dyrektorem Wrocławskiego Instytutu Psychoterapii.
dr Alicja Czerederecka
Jest psychologiem, kierownikiem Zakładu Psychologii Sądowej Instytutu Ekspertyz Sądowych, wieloletnim biegłym specjalizującym się między innymi w problematyce rodzinnej i opiekuńczej, przewodniczącą Komisji Rekomendacyjnej dla Biegłych Sądowych PTP. Zajmuje się także problemami metodologii i etyki w psychologicznym opiniowaniu sądowym. Autorka ponad 60 artykułów naukowych oraz książek Test Rorschacha w psychologicznej ekspertyzie sądowej. Wykorzystanie systemu Exnera oraz Rozwód a rywalizacja o opiekę nad dziećmi. W 2016 r. ukazały się pod jej redakcją Standardy opiniowania psychologicznego w sprawach rodzinnych i opiekuńczych, zaś w 2018 r. Rodzina w sytuacji okołorozwodowej. Współczesne dylematy psychologiczne i prawne (obie książki wydane zostały przez Wydawnictwo Instytutu Ekspertyz Sądowych w Krakowie).
dr Beata Daniluk
Psycholog, pracownik Zakładu Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii UMCS w Lublinie. Posiada wieloletnie doświadczenie dydaktyczne, szkoleniowe oraz praktyczne w zakresie neuropsychologii klinicznej. Specjalizuje się w diagnozie i terapii neuropsychologicznej osób dorosłych z uszkodzeniami mózgowia, głównie osób z deficytami pamięci, zaburzeniami językowymi oraz z zespołami otępieniennymi. Prowadzi badania naukowe nieuświadamianych procesów pamięciowych i pamięci prospektywnej w schorzeniach neurodegeneracyjnych. Jej zainteresowania dotyczą również mózgowych i psychologicznych mechanizmów starzenia się, a także metodologicznych aspektów diagnozy neuropsychologicznej dzieci i dorosłych. Jest współredaktorką trzech monografii oraz autorką i współautorką wielu publikacji badawczych i przeglądowych z zakresu neuropsychologii klinicznej.
mgr Ewa Domagalska-Kurdziel
Pedagog, certyfikowany psychoterapeuta i superwizor Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Posiada Certyfikat Specjalisty Terapii Środowiskowej PTP. Długoletni pracownik Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży CMUJ. Superwizuje Krakowski Instytut Psychoterapii Stowarzyszenia Siemacha, Oddziały Dzienne Psychiatrii Dzieci i Młodzieży oraz Dorosłych, pracowników Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych, pracowników MOPS, Rodzinny Dom Dziecka. Prowadzi terapię indywidualną oraz rodzinną. Wchodzi w skład Rady Krakowskiej Fundacji Rozwoju Psychoterapii im. Prof. Marii Orwid.
mgr Joanna Duchniewicz
Psychiatra, psycholożka, coachini i trenerka, absolwentka Akademii Medycznej i Uniwersytetu Gdańskiego, certyfikowana psychoterapeutka EAP oraz IEDTA, współzałożycielka i członkini Polskiego Stowarzyszenia ISTDP (www.istdp.org.pl ). Od 2017 roku jest certyfikowaną nauczycielką, a od 2018 certyfikowaną superwizorką ISTDP IEDTA (https://iedta.net/info/teacher-supervisor-directory/ ). W latach 1999 – 2018 związana z Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie jako słuchaczka Studium Psychoterapii oraz jako członkini zespołu psychoterapeutycznego. W Laboratorium ukończyła Studium Psychoterapii Indywidualnej i Grupowej oraz Studium Psychoterapii Par i Rodzin. Obecnie pracuje w Klinice Psychiatrii Wieku Rozwojowego w Warszawie oraz w Centrum ISTDP (www.istdp.pl). W latach 1999-2003 współtworzyła i prowadziła pierwszy Dzienny Terapeutyczny Oddział Psychiatrii dla Dzieci i Młodzieży w Gdańsku. Prowadzi psychoterapię indywidualną, par i grupową w konwencji psychodynamicznej oraz integracyjnej, a od 2008 roku pracuje również w podejściu ISTDP. Ukończyła 2 letnie szkolenie Pre Core, 3 letni Core Training w tej metodzie, kurs nauczycielski i szkolenie superwizorskie, wieloletnie zaawansowane szkolenie Core Training Advanced oraz liczne szkolenia dodatkowe w Polsce i za granicą.
mgr Przemysław Duchniewicz
Lekarz w trakcie specjalizacji z psychiatrii dorosłych, magister zarządzania zasobami ludzkimi, master i team coach, trener i wykładowca. Certyfikowany psychoterapeuta, nauczyciel i superwizor IEDTA (https://iedta.net/info/teacher-supervisor-directory/). Pracuje w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie oraz w Centrum ISTDP (www.istdp.pl). Posiada 13 letnie doświadczenie korporacyjne, w tym w zarządzaniu zespołami ds. zdrowia w 18 krajach Europy Centralnej. Od 2013 roku pracuje w podejściu ISTDP, ukończył 3 letni Core Training w Berlinie, uczestniczy w międzynarodowych kursach, zaawansowanych szkoleniach ISTDP (ISTDP Advanced Core Training), od 2017 roku asystuje w szkoleniach Core ISTDP (Warszawa/Berlin). Prowadzi w Polsce i zagranicą kurs Wprowadzenie do ISTDP, Pre Core, seminaria, warsztaty i szkolenia w obszarze ISTDP oraz w sektorze biznesowym jako trener i coach od 1998 roku. Redaktor merytoryczny podręczników: Intensywna Krótkoterminowa Psychoterapia Dynamiczna dla Praktyków ( Josette ten Have -de Labije, Robert J. Neborsky) oraz Dotrzeć Poprzez Opór. Zaawansowane Techniki Psychoterapii (Allan Abbass).
mgr Adam Elżanowski
Psycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo – behawioralny, doświadczony dydaktyk i terapeuta schematu. Autor podcastu – „W głowie się mieści”, terapeuta i właściciel poradni psychoterapeutycznej „Lazurowa terapia poznawczo – behawioralna”. Pracuje jako psycholog i psychoterapeuta w Poradni Zdrowia Psychicznego oraz na oddziale dziennym Klinicznego Centrum Zdrowia Psychicznego, Mazowieckiego Szpitala Bródnowskiego.
dr hab. med. Mariusz Furgał
Specjalista psychiatra, certyfikowany psychoterapeuta i superwizor aplikant SNP i SNTR Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracuje z rodzinami i parami w podejściu systemowym i psychodynamicznym a także z indywidualnymi pacjentami w podejściu psychodynamicznym. Od przeszło dwudziestu lat zatrudniony jest w Zakładzie Terapii Rodzin, obecnie Zakładzie Terapii Rodzin i Psychosomatyki Collegium Medicum UJ, pełniąc obecnie funkcję jego kierownika. W Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie pełni funkcję kierownika Poradni Terapii Rodzin. Jest autorem licznych publikacji, m.in. z zakresu psychiatrii, psychoterapii i rodzinnych uwarunkowań zaburzeń psychosomatycznych, które są jego głównym zainteresowaniem naukowym i tematem rozpraw doktorskiej i habilitacyjnej. W praktyce terapeutycznej szczególnie zainteresowany jest łączeniem w pracy z parami a także rodzinami podejścia systemowego z psychodynamicznym, terapią par z zaburzeniami osobowości a także aspektami etycznymi pracy terapeuty. Jest jednym ze współautorów obecnie obowiązującego Kodeksy Etycznego Psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
mgr Joanna Giereło
Specjalista psychiatra, certyfikowany psychoterapeuta i superwizor aplikant SNP i SNTR Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracuje z rodzinami i parami w podejściu systemowym i psychodynamicznym a także z indywidualnymi pacjentami w podejściu psychodynamicznym. Od przeszło dwudziestu lat zatrudniony jest w Zakładzie Terapii Rodzin, obecnie Zakładzie Terapii Rodzin i Psychosomatyki Collegium Medicum UJ, pełniąc obecnie funkcję jego kierownika. W Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie pełni funkcję kierownika Poradni Terapii Rodzin. Jest autorem licznych publikacji, m.in. z zakresu psychiatrii, psychoterapii i rodzinnych uwarunkowań zaburzeń psychosomatycznych, które są jego głównym zainteresowaniem naukowym i tematem rozpraw doktorskiej i habilitacyjnej. W praktyce terapeutycznej szczególnie zainteresowany jest łączeniem w pracy z parami a także rodzinami podejścia systemowego z psychodynamicznym, terapią par z zaburzeniami osobowości a także aspektami etycznymi pracy terapeuty. Jest jednym ze współautorów obecnie obowiązującego Kodeksy Etycznego Psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
mgr Agnieszka Gładysz
Psycholog, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (certyfikat PTTPB nr 416), ukończyła szkolenie z zakresu terapii dzieci i młodzieży w Instytucie Terapii Krótkoterminowej w Krakowie oraz szkolenia z terapii schematu. Doświadczenie zawodowe zdobyła, pracując w ośrodkach zajmujących się wspieraniem rodzin z problemem alkoholowym i innymi uzależnieniami oraz w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Pracownik Poradni CBT, gdzie prowadzi psychoterapię indywidualną dla dorosłych i młodzieży, warsztaty terapeutyczne adresowane do pacjentów z problemami lękowymi, doradztwo rodzinne oraz diagnozę psychologiczną. Jej zainteresowania kliniczne obejmują zagadnienia m.in. zaburzeń afektywnych i lękowych, zaburzenia stresowego pourazowego, zaburzeń neurorozwojowych, zaburzeń odżywiania, nieprawidłowo kształtującej się osobowości oraz zaburzeń osobowości. Poza działalnością psychoterapeutyczną jest wykładowcą w Szkole Psychoterapii Centrum CBT-EDU (całościowy 4-letni kurs psychoterapii poznawczo-behawioralnej) oraz w szkoleniu specjalizacyjnym w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży. Prowadzi szkolenia z zakresu zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży oraz zaburzeń związanych ze stresem między innymi z zaburzenia stresowego pourazowego u dorosłych, dzieci i młodzieży. Prowadzi nadzór merytoryczny nad psychologami, psychoterapeutami i terapeutami środowiskowymi pracującymi w OŚOPiPDzMł.
mgr Izabela Gołębiewska
Psychoterapeutka z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, certyfikowana przez PTTPiB (certyfikat nr 385 ) i ISST (Certified Individual Schema Therapist IND-2206). Prowadzi psychoterapię w nurcie poznawczo-behawioralnym i skoncentrowaną na schematach. Ukończyła całościowe szkolenie z Terapii Schematów Dzieci u jednego z twórców i propagatorów metody – Christofa Loosa. Poza pracą kliniczną, jest wykładowcą z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej w Szkole Psychoterapii Crescentia, a także prowadzi zajęcia z terapii schematów na UKSW w Warszawie.
mgr Małgorzata Gontarek
Ukończyła pedagogikę na UW, posiada Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnej nr 136, jest członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Terapii EMDR. Jest jednym z 8 trenerów TZA – ART w Polsce, którzy posiadają certyfikat wydany przez autora metody prof. A. Goldsteina i wraz z innymi trenerami rozpowszechniła tę metodę pracy. Jest terapeutą EMDR (praca z traumą i nie tylko). Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie prowadzenia terapii indywidualnej i terapii par. Zajmuje się terapią depresji, lęku i uzależnień. Szereg lat była terapeutą w Fundacji Dzieci Niczyje (aktualnie Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę). Posiada certyfikaty: Towarzystwa Psychoprofilaktycznego (MAREK LICIŃSKI) w zakresie Profilaktyki Uzależnień, Psychoprofilaktyki i Socjoterapii; Terapii Akceptacji i Zaangażowania (KELLY WILSON); Terapii Schematu (JEFFREY YOUNG). W 1998 r. od podstaw założyła i tworzyła Ośrodek Szkolno-Wychowawczy na warszawskich Bielanach (obecnie MOS nr 4), który wraz z Bursą nr 8 tworzył Zespół Placówek Opiekuńczo Wychowawczych. Jako dyrektor prowadziła ZPOW w latach 1998- 2021, gdzie wdrażała do pracy z młodzieżą techniki poznawczo-behawioralne w tym Trening Zastępowania Agresji.
dr Agnieszka Haś
Psycholog, adiunkt w Zakładzie Psychologii Sądowej Instytutu Ekspertyz Sądowych im. prof. dra Jana Sehna w Krakowie, gdzie pełni funkcję biegłego z zakresu psychologii sądowej. Opracowuje opinie psychologiczne w sprawach karnych, cywilnych oraz rodzinnych. Interesuje się szczególnie problematyką dzieci – świadków pokrzywdzonych w sprawach o przestępstwa z użyciem przemocy oraz tematyką rodzinną i nieletnich. Wykładowca działającego przy Instytucie Ekspertyz Sądowych Centrum Edukacyjnego Nauk Sądowych, Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych. Zastępca przewodniczącego Sekcji Psychologii Sądowej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
dr hab. Paweł Holas
Wydział Psychologii UW, Kierownik Szkolenia Nauczycielskiego Terapii Poznawczej Opartej na Uważności (MBCT, https://fundacja-mindfulness.org/). Terapeuta i superwizor terapii poznawczo-behawioralnej (CBT), nauczyciel i terapeuta interwencji opartych na uważności: Terapii Poznawczej Opartej na Uważności (MBCT), Programu Redukcji Stresu Opartego na Uważności (MBSR) i Uważnego Samo-Współczucia (MSC); psychiatra. Na co dzień jestem pracownikiem wydziału Psychologii UW, gdzie kieruję Katedrą Neuropsychologii Klinicznej i Psychoterapii. Z uważnością związana jest cała moja droga zawodowa. Moim pierwszym i szczególnym nauczycielem uważności jest Jon Kabat-Zinn, twórca MBSR, którego w 2009 r. udało się zaprosić do Polski. Wcześniej w 2008 r z grupką pasjonatów założyłem Polskie Towarzystwo Mindfulness (PTM, www.mindfulness.com.pl) i wspólnym wysiłkiem zorganizowaliśmy międzynarodową konferencję na SWPS w Wawie dotyczącą recepcji psychologii buddyjskiej do myśli zachodniej, a w szczególności tematu uważności (Mindfulness: Theory and Practice). Od około 20 lat, obok własnej praktyki uważności, szkolę się w prowadzeniu treningów uważności i współczucia oraz metodach na nich opartych w psychoterapii. Stosuje uważność zarówno w rozwoju indywidualnym jak i w praktyce psychoterapeutycznej indywidualnej i grupowej , m. in. prowadząc grupy MBCT i MSC u osób z zaburzeniami nastroju, lękowymi oraz uzależnieniami behawioralnymi. Obok pracy klinicznej i dydaktycznej zajmuję się badaniami naukowymi prowadząc m in. projekty badawcze i dociekania teoretyczne dotyczące uważności oraz samo-współczucia, a także zjawisk powiązanych (trening wdzięczności, medytacja) w zakresie takich zagadnień jak: skuteczność kliniczna (również interwencji online), mechanizmy działania oraz wpływ na procesy neuropoznawcze, psychofizjologię i regulację emocji.
dr hab. n. hum. Grzegorz Iniewicz
Specjalista psycholog kliniczny, psychoterapeuta, superwizor. Certyfikowany psychoterapeuta Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz European Association for Psychotherapy. Superwizor Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, psychoterapeuta w Oddziale Klinicznym Klinik Psychiatrii Dzieci, Młodzieży i Dorosłych Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie, współpracownik SWPS we Wrocławiu. Autor ponad 60 publikacji z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii i seksuologii, w tym współredaktor książek: „Koncepcja przywiązania. Od teorii do praktyki klinicznej”, „Seksualność człowieka. Wybrane zagadnienia” i „Wprowadzenie do Psychologii LGB”, a także autor monografii „Stres mniejszościowy u osób biseksualnych i homoseksualnych. W poszukiwaniu czynników ryzyka i czynników chroniących”.
mgr Ryszard Izdebski
Pedagog, specjalista psycholog kliniczny, psychoterapeuta, terapeuta rodzin, superwizor psychoterapii SN Psychoterapii i Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, specjalista terapii środowiskowej. Kierownik Zespołu Hospitalizacji Domowej dla Dzieci i Młodzieży przy Klinice Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie; dyrektor Zarządu Krakowskiej Fundacji Rozwoju Psychoterapii im. Profesor Marii Orwid; Dyrektor Zarządzający placówek terapeutycznych Krakowskiego Instytutu Psychoterapii; wiceprzewodniczący zarządu Stowarzyszenia SIEMACHA. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zespołami psychoterapeutycznymi, psychoterapii indywidualnej i grupowej dzieci, młodzieży i dorosłych, terapii rodzin ambulatoryjnej i prowadzonej w domu, w tym rodzin wieloproblemowych i rodzin z przemocą. Od szeregu lat prowadzi grupę terapeutyczną dla „Dzieci Holocaustu”. Prowadzi superwizje indywidualne i zespołowe, grupy Balinta oraz warsztaty i treningi. Jako wykładowca uczestniczy w kursach całościowych prowadzących do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty PTP. Odbywał staże i szkolenia w licznych placówkach polskich i zagranicznych. Jest autorem wielu publikacji i wystąpień na konferencjach naukowych w kraju i za granicą. Jest członkiem krajowych i międzynarodowych towarzystw naukowych. Jest laureatem pierwszej edycji Nagrody im. Aliny Margolis-Edelman, jako osoba szczególnie zasłużona w działalności na rzecz pomocy dzieciom krzywdzonym.
mgr Marta Jerzak
Psycholog, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (certyfikat nr 346), trener programu przeciwdziałania agresji. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej (Instytut Badań Edukacyjnych), a także diagnozy klinicznej dziecka i jego rodziny (Uniwersytet Warszawski). W 2016 roku ukończyła szkolenie uprawniające do prowadzenia terapii metodą Instrumental Enrichment. Zajmuje się psychoterapią dzieci, młodzieży i osób dorosłych oraz diagnozą i terapią zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży. Prowadzi spotkania superwizyjne, a także Warsztaty dla Dobrych Rodziców/Nauczycieli – jak radzić sobie na co dzień z trudnymi zachowaniami. Jest autorką i współautorką wielu publikacji z zakresu psychologii dzieci i młodzieży.
dr hab. n. hum. Barbara Józefik
Psycholog kliniczny, psychoterapeuta i superwizor psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i Psychologicznego. Adiunkt habilitowany w Katedrze Psychiatrii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego, kieruje Pracownią Psychologii i Psychoterapii Systemowej oraz Ambulatorium Terapii Rodzin Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży. Prof. nadzw. w Krakowskiej Akademii im A. Frycza Modrzewskiego. Współzałożycielka SNTR Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i jej aktualna przewodnicząca. Autorka programów szkoleń podyplomowych z zakresu terapii systemowej, narracyjnej, problematyki zaburzeń odżywiania, współautorka i kierownik programu przygotowującego do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty. Autorka i współautorka ponad 120 artykułów, referatów, rozdziałów w książkach, redaktorka i współredaktorka monografii dotyczących terapii rodzin, koncepcji przywiązania i zaburzeń odżywiania. Organizatorka wielu konferencji naukowych i warsztatów poświęconych problematyce psychoterapii, terapii rodzin oraz zaburzeń odżywiania.
dr Małgorzata Karolczuk
Jest psychoterapeutką w procesie certyfikacji, pedagożką, coachem, wykładowczynią, trenerką rozwoju osobistego. Specjalizuje się w terapii systemowej, z sukcesami pomagając klientom w radzeniu sobie ze stresem, depresją czy budowaniem i wzmacnianiem potencjału osobistego. Jest autorką wielu publikacji i książek, w tym „Dbaj o udany związek” i „Niezbędnik psychologa/psychoterapeuty. Praktyczne rozwiązania”. Tworzy praktyczne narzędzia terapeutyczne, wśród których dużą popularnością cieszą się karty Zasoby Twoje kompetencje i Zasoby aktywator. Wszystkie narzędzia jej autorstwa można znaleźć na stronie internetowej: www.karolczuk.edu.pl.
mgr Maria Kasprowicz
Psycholog kliniczny, licencjonowany psychoterapeuta systemowy, nauczyciel terapii systemowej. Specjalista w zakresie psychotraumatologii (DeGPT – Niemieckojęzyczne Towarzystwo Psychotraumatologii). Prowadzi terapię indywidualną i rodzinną, łącząc podejście systemowe i narracyjne. Rozwija praktykę w zakresie pracy konsultacyjnej i terapeutycznej z osobami doświadczającymi przemocy.
mgr Piotr Kasprzak
Psycholog, psychoterapeuta, trener. Ukończył całościowe szkolenie systemowo-psychodynamiczne atestowane przez Sekcję Naukową Psychoterapii i Terapii Rodzin Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, przygotowujące do uzyskania certyfikatu Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Uczestniczył w szkoleniu Poznawczo-Behawioralnej Terapii Traumy Dziecięcej realizowanym przez Centrum Anny Freud w Londynie. Pracuje jako terapeuta Krakowskiego Instytutu Psychoterapii jako terapeuta indywidualny, grupowy i terapeuta rodzin. Absolwent Szkoły Trenerów „Baza”, w drodze do uzyskania II rekomendacji trenerskich Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Współprowadzący Szkolenie Trenerów Edukacyjnych i Rozwojowych przygotowujący do uzyskania rekomendacji trenerskich PTP. Prowadzący kursy edukacyjne i treningowe dla profesjonalistów od szkoleń dla nauczycieli i pracowników socjalnych po elementy całościowych kursów terapeutycznych. Zajmuje się badaniami nad terapią rodzinną skupione wokół tematu przymierza terapeutycznego.
mgr Maria Keller–Hamela
Psycholog kliniczny, wiceprezeska zarządu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje). Ma doświadczenie w diagnozie i terapii dzieci krzywdzonych, budowaniu zespołów interdyscyplinarnych, także tworzeniu programów pomocy dzieciom krzywdzonym w Polsce i Europie Wschodniej. Jest ekspertem Międzynarodowego Stowarzyszenia na rzecz Przeciwdziałania Krzywdzeniu i Zaniedbywaniu Dzieci (ISPCAN).
dr n. hum. Eliza Kiepura
Psycholog i literaturoznawca. Pracuje w Zakładzie Wczesnej Interwencji Psychologicznej w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie, gdzie pracuje klinicznie i naukowo. Zajmuje się diagnozą i oceną rozwoju psychicznego niemowląt i małych dzieci, pomocą psychologiczną rodzinom dzieci o zaburzonym rozwoju, pracą z dziećmi z trudnościami emocjonalnymi i regulacyjnymi. Ważnym obszarem jej pracy jest wspieranie relacji i komunikacji rodzice-dziecko oraz opieka psychologiczna nad dziećmi urodzonymi przedwcześnie i ich rodzinami. Posiada certyfikat uprawniający do stosowania Skali Oceny Zachowania Noworodka T. B. Brazeltona (NBAS) oraz do prowadzenia wideotreningu komunikacji (VIT). Interesuje się wczesną komunikacją rodzice-dziecko oraz badaniami literackimi usytuowanymi na pograniczu psychologii, antropologii kulturowej i literaturoznawstwa.
dr hab. Grażyna Kmita
Psycholog kliniczny, adiunkt w Katedrze Psychologii Klinicznej Dziecka i Rodziny na Wydziale Psychologii UW oraz kierownik Zakładu Wczesnej Interwencji Psychologicznej Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie. Pracę doktorską na temat traumy przedwczesnych narodzin obroniła na Wydziale Psychologii UW w 2002 roku. Tytuł dr. hab. uzyskała w 2014 roku. Posiada certyfikat konsultanta w dziedzinie psychologii klinicznej dziecka w zakresie wczesnej interwencji psychologicznej PTP, certyfikat Instytutu Brazeltona uprawniający do stosowania Skali Oceny Zachowania Noworodka (NBAS) oraz uprawnienia superwizora w zakresie metody wideotreningu komunikacji. Od wielu lat wykorzystuje analizę interakcji w pracy z rodzinami małych dzieci. Jest konsultantem w Klinice Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie. Członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, World Association for Infant Mental Health oraz International Society for the Study of Behavioral Development.
mgr Jadwiga Koźmińska-Kiniorska
Psychoterapeuta, psycholog, psychoonkolog, superwizor, trener. Posiada wieloletnie różnorodne doświadczenie w pracy psychoterapeuty i trenera. Szkoliła się w różnych podejściach teoretycznych, które integruje w swojej terapeutycznej pracy, jak i pracy warsztatowo-szkoleniowej. Pracuje w Kielcach w nurcie psychoterapii psychoanalitycznej. Swoją pracę poddaje superwizji, uczestniczy w seminariach kliniczno-teoretycznych. Doświadczenie oraz wiedzę zawodową zdobywała w Instytucie Psychologii Zdrowia w Warszawie, Laboratorium Psychoedukacji, Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Krakowskiej Szkole Psychoterapii Psychoanalitycznej. Zainteresowana jest relacją psychika-ciało, co wyraża w publikowanych artykułach psychologicznego magazynu „Charaktery” oraz autorskich wystąpieniach na ogólnopolskich psychologicznych i psychoonkologicznych konferencjach. Wykładowca studiów podyplomowych z psychoonkologii KUL. Wykładowca na kierunku psychologia Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Katowicach w ramach fakultetów z zakresu psychoonkologii. W składzie zespołu dydaktycznego kursu podstaw psychoterapii psychoanalitycznej Krakowskiej Szkoły Psychoterapii Psychoanalitycznej. Członek Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej.
mgr Izabela Krasiejko
Profesor Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Jest autorką 9 książek i ponad stu artykułów, w tym głównie dotyczących metodyki pracy socjalno-wychowawczej i terapeutycznej z rodziną, ze szczególnym uwzględnieniem modeli opartych na siłach rodziny. Doradca metodyczny, superwizor, wykładowca w tym zakresie. Certyfikowany trener Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach. Na co dzień praktykuje jako superwizor i dogoterapeutka w Centrum Wsparcia Rodziny w Częstochowie przy Stowarzyszeniu „DLA RODZINY”. Jest prezesem Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Asystentów Rodziny. Ekspertem – doradcą społecznym w Narodowej Radzie ds. Społecznych, działającej w ramach Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP.
mgr Alina Krzekotowska
Psycholog kliniczny; kwalifikacje zawodowe potwierdzone certyfikatami: psychoterapeuty systemowego (Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej); specjalisty psychoterapii uzależnień (PARPA i IPZ )oraz psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Prowadzi psychoterapię indywidualną, par i rodzin oraz szkolenia i warsztaty tematyczne. W psychoterapii integruje podejście systemowe, psychodynamiczne i humanistyczno-egzystencjalne. Inspirację czerpie z psychologii głębi C.G. Junga. W kręgu jej zainteresowań znajdują się aktualnie: indywidualna i grupowa praca z Genogramem, transgeneracyjny przekaz traumy, wykorzystanie marzeń sennych w psychoterapii, zaburzenia jedzenia. Współpracuje z Wielkopolskim Instytutem Psychoterapii, Wrocławskim Instytutem Psychoterapii oraz Kliniką Stresu w Gdańsku. Prowadzi Gabinet psychoterapii w Gdańsku.
lek. med. Dagmara Kuczyńska-Ginko
Psychoterapeuta i superwizor certyfikowany przez Polskie Towarzystwo Psychoterapii Integratywnej i Systemowej, ma też certyfikat psychoterapeuty European Association for Psychotherapy (EAP). Superwizor Certyfikowany przez Polską Federację Psychoterapii. Lekarz. Absolwent Studium Psychoterapii Polskiego Instytutu Psychoterapii Integratywnej. Twórca autorskich programów szkoleniowych. Jest nauczycielem i superwizorem 4-letniego Studium Psychoterapii Integratywnej. Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń jedzenia i zaburzeń osobowości. Poetka i artysta-grafik, prowadzi także prywatną praktykę.
dr n. hum. w zakresie psychologii Maria Kujawa
Psycholog, specjalista w zakresie psychologii rozwojowo-wychowawczej oraz psychologii klinicznej. Długoletni pracownik naukowo-dydaktyczny,w Instytucie Psychologii UJ w Zakładzie Psychologii Rozwojowo-Wychowawczej. Równocześnie psycholog w Poradni wychowawczo-Zawodowej, Pogotowiu Opiekuńczym, Domu Dziecka. Prezes Stowarzyszenia Psychologów Sądowych, z praktyką w zakresie diagnozy dla potrzeb sądu. Swoje doświadczenie zawodowe pogłębiała w ośrodkach terapeutycznych w Holandii i Włoszech. Prowadzi badania nad czynnikami i mechanizmami kształtującymi i zaburzającymi rozwój osobowości w dzieciństwie, interesuje się możliwościami twórczej adaptacji dziecka do świata dorosłych, problematyką ciekawości dziecięcej oraz samorealizacją kobiet i mężczyzn w małżeństwie. Zgromadziła szerokie doświadczenia dotyczące diagnozowania osobowości dziecięcej, terapii zaburzeń rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka, jak również sposobów pracy z rodzicami oraz wychowawcami. Trener metody terapeutycznej VHT, wspomagającej rozwój prawidłowych relacji w rodzinie. Przez długie lata prowadziła w Instytucie Psychologii UJ wysoko oceniany autorski kurs „Pomoc psychologiczna dziecku z zaburzeniami rozwoju i jego rodzinie.”
dr. n. hum. Małgorzata Kuleta-Krzyszkowiak
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Adiunkt w Zakładzie Interwencji Kryzysowej i Psychoterapii Instytutu Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie prowadzenia szkoleń i pomocy psychologicznej wobec osób cierpiących z powodu kryzysów i zaburzeń psychicznych. Uzyskała certyfikat interwenta i superwizora interwencji kryzysowej Towarzystwa Interwencji Kryzysowej. Ukończyła kurs psychoterapii organizowany przez Katedrę Psychoterapii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz kurs psychoterapii ISTDP [intensive short-term dynamic psychotherapy] zatwierdzony przez International Experiential Dynamic Therapy Association. Prowadzi prywatny ośrodek psychoterapii „Integrity” w Krakowie. Pracuje z osobami dorosłymi.
dr n. med. Agnieszka Lelek
Specjalista psycholog kliniczny, psychoterapeutka. Ukończyła całościowe szkolenie przygotowujące do prowadzenia psychoterapii, a także szkolenie Terapii Wielorodzinnej (MFT) organizowane przez Anna Freud Center. Ma kilkanaście lat doświadczenia w pracy klinicznej (Klinika Psychiatrii SU, Oddział Psychiatrii szpitala im Rydygiera, CZP szpital im. Babińskiego) i dydaktycznej (Collegium Medicum, Uniwersytet Jagielloński). Jest współpracownikiem Instytutu Psychologii Stosowanej UJ i koordynatorem modułu dotyczącego psychologii klinicznej i psychiatrii. Jest autorką szeregu artykułów dotyczących rozwoju dzieci i młodzieży, psychiatrii oraz psychoterapii. W 2021 otrzymała Nagrodę Naukową im. prof. Marii Orwid przyznawaną za publikację z dziedziny psychoterapii. Na co dzień zajmuje się psychoterapią indywidualną, rodzinną oraz diagnozą kliniczną. W obszarze terapii rodzin interesuje się pracą z rodzinami z młodszymi dziećmi, nastolatkami oraz terapią wielorodzinną. Koordynuje i prowadzi grupy terapii wielorodzinnej w Krakowie i Warszawie dla dzieci z zaburzeniami lękowymi, depresyjnymi i behawioralnymi oraz dla rodzin adopcyjnych.
mgr Jolanta Madej
Mgr sztuki, oligofrenopedagog, terapeuta ASD (Autyzm, Zespół Aspergera) dyplomowany i certyfikowany arteterapeuta- Stowarzyszenie Arteterapeutów Polskich Kajros/ ekspert – arteterapia w praktyce rozwojowej dzieci i młodzieży, pedagog przedszkolny, wczesnoszkolny, terapeuta SI, trener, szkoleniowiec. Właściciel Ośrodka terapii i rozwoju Arteja we Włodawie, mama 4ki dzieci :-)
mgr Marek Matkowski
Absolwent Uniwersytetu Poznańskiego, po studiach pracował przez pięć lat w Wojewódzkim Szpitalu dla Nerwowo i Psychicznie Chorych w Gnieźnie na oddziałach psychiatrycznych i oddziale neurologicznym, a następnie w Instytucie Psychiatrii i Neurologiii w Zakładzie Psychologii Klinicznej, kierowanym przez prof. Czesława Czabałę. Od 1982 pracował w Instytucie Psychologii UAM w Zakładzie Psychologii Osobowości. Współzałożyciel i pierwszy prezes Polskiego Towarzystwa Analizy Transakcyjnej (obecnie członek honorowy), założyciel Pracowni Terapii i Treningów Psychologicznych, współzałożyciel Ośrodka Psychoterapii Aion w Poznaniu. Napisał szereg artykułów poświęconych diagnozie psychologicznej, a także Analizie Transakcyjnej. Autor pierwszego podręcznika MMPI oraz programów komputerowych wspierających diagnozę psychologiczną. Przez wiele lat prowadził zajęcia z diagnozy w oparciu o kwestionariusz MMPI na Uniwersytecie Wrocławskim oraz przeprowadził kilkadziesiąt warsztatów dla psychologów poświęconych tej metodzie. Od 1991 roku zajmuje się szkoleniami i doradztwem dla biznesu.
dr Maria Molicka
Doktor psychologii klinicznej dziecka i autorka metody nazwanej bajkoterapią. Zajmowała się praktyką; świadczyła usługi psychologiczne w placówkach medycznych i edukacyjno-wychowawczych. Przez wiele lat była nauczycielem akademickim zatrudnionym w PWSZ w Lesznie, również prowadziła zajęcia na wyższych uczelniach w Niemczech (Vechta, Merseburg, Köln) oraz w Finlandii (Helsinki). Opublikowała dziewięć książek. Niektóre z nich cieszą się od lat niesłabnącym powodzeniem wśród dużych i małych czytelników. Brała udział w wielu konferencjach w kraju i za granicą. Jest autorką artykułów naukowych i popularnonaukowych (94). Niektóre z jej książek zostały przetłumaczone i wydane na Litwie, w Ukrainie i Czechach. Wydawnictwo Media Rodzina w 2007 r. wydało płytę CD z bajkami terapeutycznymi (Molicka M., Bajki terapeutyczne, Media Rodzina, Poznań 2007, czyta Agnieszka Greinert). Również na Litwie nagrano bajki na płycie CD, które cieszą się dużym zainteresowaniem.
mgr Rachela Molicka
Certyfikowana psychoterapeutka i superwizorka – aplikantka Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, terapeutka i trenerka psychodramy PIP i PAFE. Twórczyni Teatru trochę Innego, w którym aktorami są osoby zagrożone wykluczeniem społecznym. Właścicielka Specjalistycznego Gabinetu Psychoterapii. Autorka scenariuszy i sztuk teatralnych, od lat prowadząca warsztaty twórcze i kreatywne z wykorzystaniem różnych dziedzin artystycznych (teatr, film, literatura) dla różnych grup profesjonalistów pracujących z grupami. Inicjatorka, współzałożycielka i od 2003 roku prezes Zarządu Stowarzyszenia Skrzydła – Centrum Terapii, Sztuki i Integracji. Kilkukrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie: teatr.
dr n. med. Łukasz Müldner-Nieckowski
Specjalista psychiatra, seksuolog. Superwizor Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Certyfikowany psychoterapeuta oraz superwizor Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Psychoanalityk Jungowski IAAP. Prezes Polskiego Towarzystwa Psychoanalizy Jungowskiej. Adiunkt w Pracowni Seksuologii Katedry Psychiatrii UJ CM w Krakowie. Prowadzi wykłady i warsztaty m.in. z zakresu psychoanalizy, dialogu terapeutycznego, terapii grupowej, leczenia zaburzeń seksualnych. Jest kierownikiem Kursu Psychoterapii Zaburzeń Seksualnych w Krakowie. Pracuje z parami w Zakładzie Terapii Rodzin w Krakowie. W praktyce prywatnej zajmuje się psychoterapią analityczną, psychodynamiczną oraz terapią zaburzeń seksualnych.
mgr Dorota Nowocin
Doktor psychologii, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny (Certyfikat Psychoterapeuty PTTPB nr 330), Superwizor-Dydaktyk PTTPB (Certyfikat nr 56), kierownik merytoryczny podyplomowych studiów w superwizji poznawczo-behawioralnej realizowanych w ramach Szkoły Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej na Uniwersytecie SWPS. Doświadczenie kliniczne zdobywała między innymi w Wojskowym Instytucie Medycznym, Instytucie Psychiatrii i Neurologii i Szpitalu Wolskim – pracując zarówno w zespołach klinicznych na oddziałach, jak i w warunkach ambulatoryjnych. Przez kilka lat współpracowała z Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania UW przy realizacji projektów badawczych dotyczących skuteczności terapii poznawczo – behawioralnej PTSD. Współautorka kilku publikacji naukowych dotyczących temperamentu, zaburzeń osobowości i psychoterapii poznawczo – behawioralnej. Od wielu lat prowadzi zajęcia dydaktyczne i superwizje dla studentów psychologii i psychoterapeutów w trakcie szkolenia. Najczęściej pracuje z osobami cierpiącymi z powodu zaburzeń osobowości, zaburzeń odżywiania, nastroju i PTSD.
mgr Barbara Ołdakowska – Żyłka
Założycielka pierwszej w Polsce Poradni Terapii Mutyzmu „Mówię” oraz portalu poświęconego mutyzmowi www.mutyzmportal.pl Pedagog, współautorka książki pt. „Mutyzm wybiórczy. Strategie pomocy dziecku i rodzinie” Na bazie swojego 30-letniego doświadczenia w pracy zawodowej (m.in. tworzenie i realizacja wielu programów dla osób doświadczających przemocy, prowadzenie warsztatów dla specjalistów wielu dziedzin, głównie psychologów, pedagogów i pracowników ochrony zdrowia) stworzyła autorską metodę pracy z dziećmi z mutyzmem wybiórczym i ich rodzinami, którą wciela w życie w codziennej pracy z podopiecznymi Poradni „Mówię”. Prowadzi diagnozę oraz konsultacje i terapie dzieci dotkniętych mutyzmem wybiórczym. Prowadzi szkolenia dla rodziców i specjalistów oraz superwizje. Szerzy wiedzę na temat mutyzmu wybiórczego poprzez systematyczne publikowanie artykułów w czasopismach fachowych, udzielanie wywiadów w mediach oraz organizowanie konferencji na temat tego zaburzenia. W Poradni Terapii Mutyzmu „Mówię” kieruje zespołem specjalistów, nadzoruje ich pracę i dba o ciągłe doskonalenie m.in. u czołowych zagranicznych specjalistów z dziedziny mutyzmu wybiórczego. Pracuje z dziećmi, rodzinami oraz osobami dorosłymi, które miały lub nadal mają mutyzm wybirórczy. Wykształcenie: Uniwersytet Warszawski, kierunek: pedagogika, praca magisterska pod kierunkiem prof. Andrzeja Jakubika, Szkoła Trenerów Moniki Sowickiej, Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
prof. nadzw. dr hab. Jolanta Panasiuk
Neurologopeda, specjalizuje się w diagnozie i terapii zaburzeń językowych u dzieci i dorosłych ze schorzeniami neuropsychiatrycznymi, jest autorką standardów postępowania logopedycznego w przypadkach alalii, niedokształcenia mowy o typie afazji, afazji, pragnozji, schorzeń neurodegeneracyjnych, zespołu Aspergera i zespołu zamknięcia. Zajmuje się różnicowaniem zaburzeń mowy u dzieci w okresie rozwojowym oraz programowaniem terapii w zaburzeniach mowy o podłożu neuropsychiatrycznym. Uczestniczyła w pracach Komisji Rozwoju i Zaburzeń Mowy Polskiej Akademii Nauk, była członkiem grupy ekspertów tworzących obowiązujący program specjalizacji w neurologopedii, wypełniała obowiązki krajowego konsultanta w dziedzinie neurologopedii przy Ministerstwie Zdrowia i Sekretarza Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Logopedycznego. Jest członkiem Komisji Egzaminacyjnej na Państwowym Egzaminie Specjalizacyjnym w zakresie neurologopedii, działa w Sekcji Psychologii Klinicznej i Edukacji Zdrowotnej Komisji Nauk Medycznych lubelskiego oddziału PAN, należy do komitetów redakcyjnych kilku czasopism naukowych. Za pracę na rzecz środowiska logopedycznego została odznaczona Brązowym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP, a za książkę „Afazja a interakcja. TEKST – metaTEKST – konTEKST” (Lublin 2012, Wydawnictwo UMCS 2012) uznaną za wybitne osiągnięcie naukowe w 2014 roku otrzymała nagrodę Prezesa Rady Ministrów RP.
dr n. społ. Bogusława Piasecka
Psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, prowadzi psychoterapię indywidualną dorosłych, terapię par i rodzin. Pracuje w zespole Ambulatorium Terapii Rodzin przy Oddziale Psychiatrii Dorosłych, Dzieci i Młodzieży Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie oraz w Instytucie Psychologii Stosowanej UJ. Jest wieloletnią nauczycielką psychoterapii oraz autorką publikacji z dziedziny psychoterapii. Pracuje w podejściu systemowym z uwzględnieniem teorii psychodynamicznych. Posiada certyfikat superwizora Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
dr n. med. Jadwiga Piątek
Doktor nauk medycznych, psycholog kliniczny, posiada certyfikat interwencji kryzysowej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Towarzystwa Interwencji Kryzysowej, Ogólny Certyfikat z Psychotraumatologii European Society of Traumatic Stress Studies oraz dyplom psychoterapeuty psychodynamicznego, nauczyciel akademicki Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pracując w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Krakowie zdobyła kilkunastoletnie doświadczenie w stosowaniu interwencji kryzysowej w stosunku do osób w kryzysach, psychoterapii traumy, prowadzeniu grup wsparcia i grup terapeutycznych dla kobiet doświadczających przemocy partnerskiej. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Badań nad Stresem Traumatycznym i European Society of Traumatic Stress Studies.
mgr Małgorzata Pogorzelska
Psychoterapeutka EFT i CBT, seksuolog kliniczny PTS, wykładowca akademicki (Podyplomowe Studia Seksuologii Klinicznej AEH). Ukończyła szkolenie w terapii poznawczo-behawioralnej (CTPB we współpracy z Oxford CogniOve Therapy Centre UK), studia podyplomowe z Seksuologii Klinicznej (CKP SWPS) akredytowane przez Polskie Towarzystwo Seksuologiczne a także kursy doszkalające z zakresu Seksuologii Klinicznej i Sądowej organizowane przez Centrum Medyczne Kształcenia Podyplomowego. Odbyła m.in. szkolenie w nurcie Terapii opartej na mentalizacji (MBT), pełny cykl szkoleniowy Terapii Schematów (ST) oraz Terapii Skoncentrowanej na Emocjach (EFT) – zarówno indywidualnej jak i par. Uczęszczała do Szkoły Psychoterapii Rodzin i Par w Laboratorium Psychoedukacji. Autorka m.in. rozdziału „Trudności seksualne w psychoterapii par” w publikacji Zaburzenia seksualne a psychoterapia poznawczo-behawioralna pod redakcją naukową dr n. hum. Marty Rawińskiej (PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Warszawa 2019). Redaktor naukowa przekładu książki dr Davida Schnarcha Namiętne małżeństwo. Miłość seks i bliskość w stałych związkach (Passionate Marriage. Love, Sex and Intimacy in Emotionally Commiaed Relationships) z przedmową prof. Zbigniewa Lew-Starowicza (Wydawnictwa Kropla, Warszawa 2019) oraz pierwszego podręcznika dla terapeutów EFT w języku polskim „Terapia par skoncentrowana na emocjach. Budowanie więzi w praktyce” (The Practice of Emotionally Focused Therapy) dr Sue Johnson, (Wydawnictwo Kropla, Warszawa 2024). Należy do Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo – Behawioralnej, Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego, Polskiego Stowarzyszenia EFT PSEFT oraz Fundacji Akademia Więzi.
dr hab. n. med. Katarzyna Polanowska
Specjalista psychologii klinicznej w dziedzinie neuropsychologii klinicznej, pracownik naukowy i kierownik Pracowni Neuropsychologii Klinicznej II Kliniki Neurologicznej Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, a także wykładowca na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, Warszawskim Uniwersytecie Medycznym i kursach teoretycznych do specjalizacji z zakresu psychologii klinicznej i neurologii, realizowanych w Centrum Medycznym Kształcenia Podyplomowego w Warszawie. Zajmuje się diagnostyką i rehabilitacją osób z zaburzeniami poznawczo-behawioralnymi spowodowanymi uszkodzeniem mózgu oraz diagnostyką różnicową zaburzeń psychogennych o obrazie chorób neurologicznych. Jest autorką licznych publikacji naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym oraz współautorką programów komputerowych do terapii afazji („Afa System”) i dysfunkcji wykonawczych („ExeSystem”). Prowadzi badania nad dynamiką zmian poznawczych w przebiegu chorób mózgowych, efektywnością rehabilitacji neuropsychologicznej z użyciem technik behawioralnych i poza-behawioralnych (m.in. neurostymulacyjnych) oraz wpływem leczenia neurochirurgicznego z zastosowaniem głębokiej stymulacji mózgu na funkcjonowanie poznawcze i emocjonalne operowanych osób.
mgr Violetta Pulwarska
Autorka programów doskonalenia nauczycieli oraz publikacji dotyczących zarządzania w oświacie oraz edukacji dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Doświadczenie z zakresu profilaktyki i zarządzania oświatą zdobyła jako wieloletni pracownik nadzoru pedagogicznego w szkole, MEN i Kuratorium Oświaty w Warszawie. Prelegentka, prowadząca szkolenia dla dyrektorów i nauczycieli oraz pracowników samorządowych. Nauczycielka dyplomowana, która ukończyła wiele kursów kwalifikacyjnych m.in. z oligofrenopedagogiki, i terapii pedagogicznej oraz z zakresu profilaktyki uzależnień dzieci i młodzieży. Obecnie Zastępca Naczelnika Wydziału Oświaty i Wychowania dla Dzielnicy Mokotów m.st. Warszawy.
dr hab. n. hum. Aneta Rita Borkowska
Prof. UMCS, psycholog, specjalizuje się w zakresie neuropsychologii rozwojowej. Pracuje w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii UMCS. Jest autorką i redaktorem publikacji książkowych m.in. „Procesy uwagi i hamowania reakcji u dzieci z ADHD z perspektywy rozwojowej neuropsychologii klinicznej”, „Neuropsychologia kliniczna dziecka”, „Podstawy neuropsychologii klinicznej”, artykułów naukowych na temat ADHD, dysleksji rozwojowej, rozwojowych zaburzeń językowych i zróżnicowanych objawów behawioralnych po nabytych uszkodzeniach mózgu u dzieci. W obszarze praktyki psychologicznej zajmuje się diagnozą neuropsychologiczną dzieci z różnymi formami patologii zachowania oraz terapią neuropsychologiczną dzieci po uszkodzeniach mózgu i z zaburzeniami językowymi.
mgr Rafał Rutkowski
Psycholog i seksuolog kliniczny, certyfikowany przez Polskie Towarzystwo Seksuologiczne. Ukończył m.in. Podyplomowe Studium Pomocy Psychologicznej w Dziedzinie Seksuologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Szkołę Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego i Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej. Na co dzień pracuje w oddziale terapeutycznym Zakładu Karnego w Rzeszowie, gdzie prowadzi program terapii sprawców przestępstw seksualnych. Zajmuje się także psychoterapią indywidualną i grupową osób dorosłych i młodzieży, poradnictwem seksuologicznym, terapią zaburzeń seksualnych oraz opiniowaniem seksuologicznym, prowadzi szkolenia i warsztaty.
mgr Mirosława Sauć
Certyfikowany specjalista terapii uzależnień, psychoterapeuta, mgr biologii. Ukończyła kompleksowe szkolenia z psychoterapii w Polskim Instytucie Ericksonowskim oraz w Instytucie Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Certyfikowany psychoterapeuta transkulturowej psychoterapii pozytywnej (WAPP, Wiesbaden, Niemcy), hipnoterapeuta ericksonowski, wykładowca Wrocławskiego Instytutu Psychoterapii.
dr n. społ. Jagoda Sikora
Psycholog dziecięcy, specjalistka w zakresie psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, doktor nauk społecznych w dyscyplinie psychologii, terapeutka rodzin. Posiada uprawnienia pedagogiczne oraz szerokie doświadczenie w pracy terapeutycznej z dziećmi, młodzieżą i rodzinami. Doświadczenie kliniczne zdobywała m.in. w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka oraz w licznych placówkach wsparcia ambulatoryjnego i dziennego.
dr n. hum. Katarzyna Sitnik-Warchulska
Specjalista psycholog kliniczny, specjalista terapii środowiskowej, psychoterapeuta European Association for Psychotherapy, z uznaniem Ministra Zdrowia w zakresie psychoterapii dzieci i młodzieży, terapeuta rodzinny. Konsultant wojewódzki w dziedzinie psychologii klinicznej- woj. śląskie. Adiunkt w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego; wykłada na Uniwersytecie SWPS w Katowicach. Koordynator merytoryczny szkolenia specjalizacyjnego z psychologii klinicznej przy SWPS Katowice i koordynator naukowy szkolenia specjalizacyjnego z psychoterapii dzieci i młodzieży przy Centrum Pediatrii w Sosnowcu. Ukończyła wiele całościowych szkoleń w zakresie psychologii klinicznej i psychoterapii. Bliskie jest jej biopsychospołeczna i rozwojowa perspektywa w diagnozie i terapii. Praktykuje psychologiczną diagnozę kliniczną oraz terapię integracyjną, z wykorzystaniem pracy na dynamice relacji i objawu, terapii systemowej i terapii zabawą. Terapeuta rodzinny w Ośrodku Adaptacyjno-Rehabilitacyjnym w Gliwicach, współzałożyciel Centrum Terapii Systemowej i Pomocy Psychologicznej Diada w Gliwicach. Od ponad 20 lat zajmuje się diagnozą i terapią dzieci, młodzieży oraz rodzin z zaburzeniami z kręgu psychiatrycznego, w szczególności z zaburzeniami zachowania i emocji, zaburzeniami sprzężonymi oraz zaburzeniami przywiązania. Autorka kilkudziesięciu publikacji oraz wystąpień naukowych. Jej zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się wokół psychopatologii, psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, relacji terapeutycznej, diagnozy psychospołecznej i pracy z rodziną. Zaangażowana jest w krajowe i międzynarodowe projekty naukowe dotyczące funkcjonowania dzieci z zaburzeniami zachowania i emocji oraz specyfiki kształtowania relacji terapeutycznej.
mgr Joanna Skowrońska
Jestem treningową analityczką grupową i superwizorką oraz nauczycielką psychoterapii w Zespole Szkolącym Instytutu Analizy Grupowej „Rasztów”, a także Certyfikowaną Psychoterapeutką Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Ukończyłam szkolenie w Systemowo- Psychodynamicznym podejściu do pracy z organizacjami oraz szkolenie dla superwizorów: Using Group as a Medium of Supervision w Instytucie Analizy Grupowej w Londynie. Prowadzę małe terapeutyczne grupy analityczne, psychoanalitycznie zorientowaną psychoterapię indywidualną oraz terapię małżeńską. Jestem konsultantem organizacji, specjalizuję się w prowadzeniu długoterminowych grup wspomagających pracę zespołów ośrodków i oddziałów terapeutycznych. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Instytutu Analizy Grupowej „Rasztów”, Group Analytic Society Internat, EGATIN i IARPP.
dr n. hum. Ewa Sokołowska
Psycholog, od 1.10.2017 wykładowca SWPS w Warszawie, wcześniej asystent Wydziału Psychologii UW (1993-2008) oraz adiunkt w Instytucie Psychologii APS (2008-2017). Ma praktyczne doświadczenie w pracy z rodzicami i nauczycielami, a także dziećmi i młodzieżą, które opisała wraz z refleksją teoretyczną m.in. w książkach: „Gdy dziecko zdaje egzamin. Warsztaty psychologiczne dla rodziców” i „Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole” (współredakcja).
mgr Ewa Stankowska
Specjalista psychologii klinicznej. Certyfikowany psychoterapeuta systemowy, nauczyciel terapii systemowej, superwizor WTTS – Certyfikat wydany przez Saarlandzkie Towarzystwo Terapii Systemowej (SGST, Niemcy) pod patronatem Międzynarodowego Towarzystwa Terapii Systemowej (IGST, Niemcy). Od chwili założenia do 2002 roku prezes Zarządu WTTS. Od 1998 roku prowadzi kursy terapii systemowej. Pełni funkcję kierownika specjalizacji w zakresie psychologii klinicznej we współpracy z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Prowadzi Poradnię Zdrowia Psychicznego z Dziennym Oddziałem Psychiatrycznym oraz Ośrodek Terapii Rodzin w Poznaniu. Pracuje z pacjentami w obszarze terapii indywidualnej, rodzinnej, par i grupowej.
mgr Klaudia Sujecka
Mgr psychologii, certyfikowany psychoterapeuta transkulturowej psychoterapii pozytywnej ( WAPP, Wiesbaden, Niemcy). Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w Poradni Zdrowia Psychicznego, Oddziale Terapii Uzależnienia od Alkoholu, Ośrodku Terapii Zaburzeń Pamięci oraz Ośrodku Badań Klinicznych w Szczecinie. Jest wykładowcą Polskiego Centrum Psychoterapii Pozytywnej.
mgr Magdalena Szutarska
Psycholog, trener, Ambasador Kids Skills w Polsce. Pracuje z dziećmi, dorosłymi, przede wszystkim w obszarze pomocy społecznej i oświaty. Specjalizuje się w pracy z dziećmi po doświadczeniach urazowych. Szkoli m.in. w podejściu Skoncentrowanym na Rozwiązaniach, pracy z dzieckiem, kart metaforycznych (certyfikowany terapeuta, trener oraz superwizor Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach – PSTTSR, trener II stopnia PSPiA KLANZA).
dr n. med. Krzysztof Szwajca
Specjalista psychiatra, psychoterapeuta, superwizor psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, specjalista terapii środowiskowej. Pracownik naukowy Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Katedry Psychiatrii UJ CM, kieruje Zespołem Leczenia Domowego OKPDDiM Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie. Przewodniczący Zarządu Fundacji „Dom Terapii”. Prowadzi kilkanaście grup superwizyjnych oraz superwizje indywidualne. Wiele lat kierował Oddziałem I Krakowskiego Instytutu Psychoterapii, wcześniej współtworzył i kierował jeszcze dwoma innymi ośrodkami psychoterapii środowiskowej na terenie Krakowa oraz prowadził Oddział Psychiatryczny Sanatoryjno-Rehabilitacyjny dla Dzieci i Młodzieży w Rabce-Zdroju. Jest autorem i współautorem około 50 publikacji naukowych i ponad 200 wystąpień zjazdowych. Nauczyciel akademicki zaangażowany w szkolenie przeddyplomowe i podyplomowe z dziedziny psychiatrii, psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapii, terapii rodzin, pracy z traumą. Laureat nagrody im. W Moczulskiego PTP „za wybitne walory rozprawy doktorskiej”. Uczeń prof. Marii Orwid i członek założonego przez Nią zespołu specjalizującego się w pracy z odległymi następstwami traumy wojennej i z problematyką międzygeneracyjnego przekazu traumy.
mgr Katarzyna Ślęzak
Psycholog, certyfikowany psychoterapeuta SNP i SNTR Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Posiada Certyfikat Specjalisty Terapii Środowiskowej i Terapeuty Środowiskowego SPŚiR Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Pracuje w Krakowskim Instytucie Psychoterapii. Ukończyła całościowe szkolenie podyplomowe z psychoterapii. Dydaktyk, superwizor pracy zespołów placówek dziennych i całodobowych Stowarzyszenia SIEMACHA. Współautorka wystąpień konferencyjnych i publikacji naukowych. W pracy naukowej interesuje się głównie procesem budowania przymierza terapeutycznego w terapii rodzin oraz teorią przywiązania.
mgr Ewa Wach
Kierowniczka Zakładu Psychologii Sądowej Instytutu Ekspertyz Sądowych im. Prof. J. Sehna, biegła w zakresie psychologii sądowej. Posiada rekomendacje biegłego psychologa sądowego przyznane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne w zakresie problematyki: związanej z procesom cywilnym, nieletnich i rodziny, dorosłych sprawców przestępstw, zeznań świadków oraz typowania sprawców. Specjalizuje się przede wszystkim w opiniowaniu w sprawach karnych dotyczących ofiar oraz sprawców poważnych przestępstw, w tym m. in. dot.: wykorzystania seksualnego przez sprawców obcych oraz przez członków rodziny, przesłuchania pokrzywdzonych, motywacji zamachów samobójczych dzieci i dorosłych, motywacji działania sprawców. W tych dziedzinach prowadziła badania naukowe, a także opracowała kilkadziesiąt publikacji. Prowadzi też zajęcia dla studentów psychologii (UJ, UAM, SWPS) oraz podyplomowe dla psychologów sądowych oraz dla prawników, głównie organizowanych przez Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury.
mgr Aleksandra Wilkin-Day
Psycholog, certyfikowana terapeutka motywująca Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej (PTTM), psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie certyfikacji. Jest członkiem międzynarodowego Stowarzyszenia Trenerów Dialogu Motywującego (MINT). Przeprowadziła ponad 500 godzin warsztatów i superwizji z dialogu motywującego, m.in. dla pracowników socjalnych, kuratorów sądowych, pedagogów, psychologów i terapeutów uzależnień. Od kilkunastu lat prowadzi konsultacje i psychoterapię dla dzieci, młodzieży i dorosłych oraz przygotowuje i koordynuje projekty społeczne realizowane przez organizacje pozarządowe. Tłumaczy również literaturę psychologiczną oraz wykłady i warsztaty – głównie z zakresu psychoterapii poznawczo-behawioralnej oraz dialogu motywującego.
mgr Bożena Winch
Psycholog, jest certyfikowanym terapeutą i superwizorem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, certyfikowanym terapeutą Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i certyfikowanym psychoonkologiem (certyfikat Polskiego Towarzystwa Psychoonkologicznego). Wykłada w Uniwersytecie Humanistycznym – SWPS na studiach podyplomowych z psychoonkologii oraz kursach z zakresu psychoterapii. Prowadzi psychoterapię indywidualną, rodzinną i małżeńską oraz pracę psychologiczną z osobami chorującymi na choroby przewlekłe między innymi nowotworowe. Superwizuje indywidualnie a także prowadzi superwizje zespołów.
dr hab. n. społ., prof. UWr Barbara Winczura
Pedagog specjalny w zakresie resocjalizacji, oligofrenopedagog, dyplomowany specjalista w dziedzinie diagnozy i terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu (ASD), diagnosta i terapeuta dzieci z trudnościami w rozwoju i zachowaniu oraz dzieci przewlekle chorych, nauczyciel i specjalista edukacji i terapii dzieci ze złożoną, wieloraką niepełnosprawnością. Od ponad 20 lat prowadzi badania naukowe o obszarze problematyki osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD), wczesnego wykrywania autyzmu oraz wspomagania rozwoju małych dzieci z zaburzeniami w rozwoju, teorii umysłu w autyzmie, a także zaburzeń łączonych (współchorobowości) w obszarze psychopatologii rozwoju dzieci i młodzieży.Pracuje w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, w Zakładzie Edukacji Osób z Niepełnosprawnością. Prowadzi wykłady otwarte, seminaria, konsultacje dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu. Współtworzy Centrum Wspierania Rozwoju Dziecka z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu „Niebieski Latawiec” .
dr Marta Wiśniewska
dr. n. hum. w zakresie pedagogiki, pedagog specjalny: oligofrenopedagog, logopeda, instruktor senior i terapeuty metody integracji sensorycznej. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w W-wie oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2003 roku pracuje z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, ASD, zespołami neurologicznymi. Nauczyciel dyplomowany – specjalista w Szkole Podstawowej Specjalnej nr 213 w Warszawie, wykładowca w Akademii Pedagogiki Specjalnej. Konsultant w Ośrodku Rozwoju Psychoruchowego IN-Senti i w Nieodpłatnym Punkcie Konsultacyjnym SI przy PSTIS. Autorka wielu publikacji poświęconych diagnozie i terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, w tym Profilu Sensorycznego Dziecka (PSD), Skali do oceny wrażliwości kompleksu ustno-twarzowego (SOWKUT) oraz artykułów punktowanych (m.in. Psychiatria – Medycyna Praktyczna, Pediatra Polska, Postępy Neonatologii). Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się m.in. na diagnozie i terapii rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia nieprawidłowości procesów sensoryczno-motorycznych dla całościowego funkcjonowania, diecie sensorycznej, trudnych zachowaniach oraz zaburzeniach przetwarzania sensorycznego u osób dorosłych. W latach 2008-2014 prezes Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej. W latach 2008-2015 redaktor krajowa, a w latach 2019-2023 redaktor naczelna kwartalnika INTEGRACJA SENSORYCZNA. Laureatka konkursu naukowego organizowanego przez Międzynarodowy Instytut Nowych Technologii przy Fundacji Promyk Słońca we Wrocławiu (2013). Odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania.
mgr Teresa Wojtyła
Pedagog, certyfikowany psychoterapeuta Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii licencjonowany trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, ukończyła całościowe szkolenie z psychoterapii akredytowane przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz kompleksowe szkolenie w Polskim Instytucie Ericksonowskim, certyfikowany psychoterapeuta transkulturowej psychoterapii pozytywnej (WAPP, Wiesbaden, Niemcy), hipnoterapeuta ericksonowski, wykładowca Wrocławskiego Instytutu Psychoterapii.
mgr Anna Wyszadko
Mgr psychologii, certyfikowany psychoterapeuta transkulturowej psychoterapii pozytywnej (WAPP, Wiesbaden, Niemcy) oraz EMDR; doświadczenie zawodowe zdobywała w hospicjach, domu pomocy społecznej oraz w ramach praktyki prywatnej. Jest wykładowcą Uniwersytetu Medycznego w Gdańsku oraz Polskiego Centrum Psychoterapii Pozytywnej.
mgr Kinga Zając
Socjoterapeuta, psychoterapeuta, pedagog. Ukończyła Studium Socjoterapii i Psychoterapii Młodzieży w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym oraz 4-letnie szkolenie w Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej. Przez wiele lat pracowała w szkole jako nauczyciel wspierający, nauczyciel terapeuta oraz socjoterapeuta. Obecnie na stałe współpracuje z Poradnią Poza Schematami w Warszawie, gdzie prowadzi grupy socjoterapeutyczne, treningi umiejętności społecznych, a także treningi przeciwdziałania agresji. Prowadzi także terapię indywidualną dorosłych, dzieci i młodzieży. Uczestniczyła w licznych szkoleniach poszerzających wiedzę terapeutyczną, w tym w szkoleniu TZA ART w Instytucie Amity oraz ukończyła III-stopniowy kurs doskonalący „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem”. Prowadziła szkolenia edukacyjne, treningowe dla nauczycieli, rodziców, psychologów i pedagogów pracujących w instytucjach oświatowych.
mgr Jolanta Zmarzlik
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego Wydziału Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji. Wykładowca w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Specjalista ds. pomocy dzieciom krzywdzonym w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje), posiada certyfikat specjalisty PARPA oraz IPZ. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci, młodzieży i dorosłych, wydaje opinie psychologiczno-sądowe, prowadzi szkolenia w zakresie problematyki dziecka krzywdzonego. Autorka publikacji dotyczących przemocy stosowanej wobec dzieci.
Aktualne szkolenia z diagnozy psychologicznej, psychoterapii, neuropsychologii, weekendowe, długoterminowe: www.pracownia-mm.pl/oferta/