Diagnoza zaburzeń oraz trudności rozwojowych i emocjonalnych dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym – aspekty teoretyczne i praktyka
Szkolenie prowadzi
dr n. hum. Eliza Kiepura
Psycholog i literaturoznawca. Pracuje w Zakładzie Wczesnej Interwencji Psychologicznej w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie, gdzie pracuje klinicznie i naukowo. Zajmuje się diagnozą i oceną rozwoju psychicznego niemowląt i małych dzieci, pomocą psychologiczną rodzinom dzieci o zaburzonym rozwoju, pracą z dziećmi z trudnościami emocjonalnymi i regulacyjnymi. Ważnym obszarem jej pracy jest wspieranie relacji i komunikacji rodzice-dziecko oraz opieka psychologiczna nad dziećmi urodzonymi przedwcześnie i ich rodzinami. Posiada certyfikat uprawniający do stosowania Skali Oceny Zachowania Noworodka T. B. Brazeltona (NBAS) oraz do prowadzenia wideotreningu komunikacji (VIT). Interesuje się wczesną komunikacją rodzice-dziecko oraz badaniami literackimi usytuowanymi na pograniczu psychologii, antropologii kulturowej i literaturoznawstwa.
Charakter i zakres szkolenia
Szkolenie ma charakter doskonalących zajęć seminaryjno-warsztatowych i dotyczy diagnozy psychologicznej dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym. Omówione zostaną trudności behawioralne i emocjonalne oraz trudności i zaburzenia rozwoju wczesnego dzieciństwa z odniesieniem do kontekstu ich powstawania, trajektorii rozwoju oraz dostępnych klasyfikacji diagnostycznych. W obu częściach szkolenia – seminaryjnej i warsztatowej – szczególna uwaga zostanie poświęcona procesowi diagnozy: jego planowaniu i przebiegowi. Prezentowane treści będą poparte licznymi przykładami klinicznymi.
Forma zajęć
Szkolenie będzie obejmowało część wykładową oraz warsztatową.
Program szkolenia
- Zdrowie psychiczne dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym: podstawowe pojęcia i definicje
- Trudności rozwojowe i emocjonalne wieku poniemowlęcego i przedszkolnego
- Modele diagnozy w psychologii klinicznej dziecka
- Uwarunkowania, planowanie i etapy procesu diagnostycznego
- Badanie psychologiczne i ocena rozwoju dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym
- Klasyfikacje i skale diagnostyczne a psychopatologia okresu poniemowlęcego i przedszkolnego
- Wykorzystanie zabawy w procesie diagnozy psychologicznej małego dziecka
- Aspekty etyczne pracy diagnostycznej psychologa dziecięcego
- Praca warsztatowa. Omówienie przykładów klinicznych
Termin szkolenia
7, 8 kwietnia 2018
Planowany harmonogram zajęć
Sobota 9:00 do 18:00
Niedziela 9:00 – 13:30
Dwudniowe szkolenie obejmuje 15 godzin dydaktycznych.
Koszt szkolenia
480 PLN