Test CAT w diagnozie i terapii dziecka
Szkolenie prowadzi dr n. hum. Maria KujawaPsycholog, specjalista w zakresie psychologii rozwojowo-wychowawczej oraz psychologii klinicznej. Długoletni pracownik naukowo-dydaktyczny , w Instytucie Psychologii UJ w Zakładzie Psychologii Rozwojowo- Wychowawczej. Równocześnie psycholog w Poradni wychowawczo-Zawodowej, Pogotowiu Opiekuńczym ,Domu Dziecka. Prezes Stowarzyszenia Psychologów Sądowych, z praktyką w zakresie diagnozy dla potrzeb sądu. Swoje doświadczenie zawodowe pogłębiała w ośrodkach terapeutycznych w Holandii i Włoszech. Prowadzi badania nad czynnikami i mechanizmami kształtującymi i zaburzającymi rozwój osobowości w dzieciństwie, interesuje się możliwościami twórczej adaptacji dziecka do świata dorosłych, problematyką ciekawości dziecięcej oraz samorealizacją kobiet i mężczyzn w małżeństwie. Zgromadziła szerokie doświadczenia dotyczące diagnozowania osobowości dziecięcej, terapii zaburzeń rozwoju emocjonalno-społecznego dziecka, jak również sposobów pracy z rodzicami oraz wychowawcami. Trener metody terapeutycznej VHT, wspomagającej rozwój prawidłowych relacji w rodzinie. Charakter i zakres szkolenia Szkolenie poświęcone jest przedstawieniu diagnostyki zasobów rozwojowych, kierunków rozwoju, jak również nieprawidłowości w obszarze kształtującej się osobowości dziecięcej z uwzględnianiem istotnych dla niej zagrożeń. Program obejmuje analizę przypadków z pracy klinicznej osoby prowadzącej szkolenie. Nowa interpretacja tego testu prowadzona jest z perspektywy poznawczo- rozwojowej z zachowaniem podstawowych propozycji L.Bellaka. Ukazane będą kierunki terapii dziecka. Forma zajęć Zajęcia mają charakter warsztatowy. Przykłady z pracy diagnostyczno–terapeutycznej osoby prowadzącej zajęcia. Program szkolenia
- Podstawowa wiedza o metodzie CAT
- Analiza CAT – podejście poznawczo-rozwojowe z wykorzystaniem teorii L.Bellaka:
- zasoby rozwojowe;
- zaufanie do świata i siebie;
- koncepcja świata;
- adaptacyjność mechanizmów obronnych;
- integracja ego;
- więź z osobami znaczącymi;
- zagrożenie dla rozwoju.
- Zasady integracji danych z wykorzystaniem innych danych.
- Analiza przypadków – kierunki terapii.
Dwudniowe szkolenie obejmuje 15 godzin dydaktycznych.
Planowany harmonogram zajęć
Sobota – 9:00 – 17:00
Niedziela – 9:00 – 14:00
Koszt szkolenia 470 PLN