Zachęcamy do lektury najnowszego numeru „Psychiatrii i Psychologii Klinicznej” („Journal of Psychiatry and Clinical Psychology”) – 4/2016, w całości poświęconego PROCESOM WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA O ZABURZONYM ROZWOJU. Tematyka ta została szeroko omówiona w dniach 20–22 października 2016 roku na
I Międzynarodowej konferencji z cyklu Wczesna interwencja – Interdyscyplinarne spojrzenie na wsparcie dziecka i jego rodziny.
W numerze znajdą Państwo następujące artykuły:
- Rodzaje uczestnictwa rodziców we wspomaganiu rozwoju dziecka na wczesnym etapie jego życia
Barbara Chojnacka-Synaszko - Strategie radzenia sobie ze stresem stosowane przez rodziców uczestniczących w procesie wczesnej interwencji a indywidualne sieci wsparcia
Sylwia Wrona, Kamila Wrona - Consolidating parenting skills in children’s facilities
Ivana Dokoupilová - Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie jako wsparcie dla dziecka i jego rodziny w biografiach rodziców dzieci z rzadkimi chorobami genetycznymi
Urszula Klajmon-Lech - Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w Polsce – na przykładzie Cieszyna i Oświęcimia
Barbara Grabowska, Łukasz Matusiak - Spójność, elastyczność, komunikacja i status socjoekonomiczny rodzin a rozwój zdolności poznawczych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Karolina Zalewska-Łunkiewicz, Natalia Maja Józefacka-Szram, Ludmiła Biskupek, Łukasz Gryl, Maria Sikora, Sandra Suchowska - Relacja rodzic–specjalista w kontekście psychologicznych następstw błędów popełnianych podczas informowania rodziców o wykryciu zaburzeń rozwoju dziecka
Joanna Gładyszewska-Cylulko - Psychospołeczne uwarunkowania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka przebywającego z matką w izolacji penitencjarnej
Ilona Fajfer-Kruczek - Podstawy regulacji emocji i funkcjonowania społecznego dzieci w okresie od 0. do 3. roku życia
Natalia Józefacka-Szram - Komunikacja muzyczna we wczesnym wspomaganiu dziecka i jego rodziny
Paweł Cylulko - Autyzm dziecięcy i niepełnosprawność intelektualna u 6-letniego chłopca ze szczególnym uwzględnieniem diagnozy funkcjonalnej i wczesnego wsparcia rozwoju – studium przypadku
Szymon Godawa - Potencjał zastosowania psychodramy we wczesnej interwencji – studium przypadku
Dorota Prysak