Pracownia Pomocy Psychologicznej z dumą informuje, że przeprowadziła już kilkaset szkoleń dla psychologów, pedagogów, lekarzy i neuropsychologów. Nasze propozycje dostarczają specjalistycznej wiedzy i praktycznych umiejętności, wspierając rozwój zawodowy uczestników.
Poniżej znajduje się lista szkoleń, które proponowaliśmy w okresie ostatnich kilku lat:
|
Archiwum szkoleń długoterminowych |
Prowadzący szkolenie |
Temat szkolenia |
Kierownik kursu:
dr n. med. Roman Ciesielski
mgr Maria Marquardt
Rada naukowa:
dr n. med. Rafał Antkowiak
mgr Elżbieta Czapiewska-Zejden
dr n. med. Roman Ciesielski
mgr Maria Marquardt
|
Całościowy kurs przygotowujący do: egzaminu na certyfikat psychoterapeuty SNP PTP oraz samodzielnego prowadzenia psychoterapii
|
dr n. hum. Małgorzata Adamczyk-Zientara
mgr Aleksandra Wilkin-Day
|
Dialog Motywujący – procesy i strategie pracy nad zmianą
|
dr n. med. Krzysztof Szwajca
mgr Ryszard Izdebski
mgr Piotr Kasprzak
|
Pacjent z zespołem zaburzeń więzi i traumatyzującym doświadczeniem różnych nadużyć– postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne na etapie konsultacji oraz leczenia
|
dr n. med. Roman Ciesielski
mgr Patrycja Badecka
mgr Teresa Wojtyła
|
Podstawowy Kurs Psychoterapii Pozytywnej
|
dr n. med. Roman Ciesielski
mgr Patrycja Badecka
dr Anna Wyszadko
mgr Klaudia Sujecka
mgr Grzegorz Basterz
|
Podyplomowy Kurs Psychoterapii – Mistrz Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej (TPP)
|
Kierownik naukowy kursu:
prof. dr hab. n. hum. Barbara Józefik
Prowadzący:
dr hab. n. hum. Barbara Józefik
mgr Ryszard Izdebski
mgr Wanda Szaszkiewicz
mgr Roma Ulasińska
mgr Małgorzata Wolska
|
Systemowe rozumienie rodziny – część I podstawowa
|
Kierownik naukowy kursu:
prof. dr hab. n. hum. Barbara Józefik
Prowadzący:
dr hab. n. hum. Barbara Józefik
dr n. hum. Grzegorz Iniewicz
mgr Ryszard Izdebski
mgr Wanda Szaszkiewicz
dr n. med. Krzysztof Szwajca
mgr Roma Ulasińska
mgr Małgorzata Wolska
|
Systemowe rozumienie rodziny – część II zaawansowana
|
Kierownik naukowy kursu:
prof. dr hab. n. hum. Barbara Józefik
Prowadzący:
dr hab. n. hum. Barbara Józefik
dr n. hum. Grzegorz Iniewicz
mgr Ryszard Izdebski
mgr Wanda Szaszkiewicz
dr n. med. Krzysztof Szwajca
mgr Roma Ulasińska
mgr Małgorzata Wolska
mgr Katarzyna Ślęzak
mgr Ewa Domagalska-Kurdziel
|
Systemowe rozumienie rodziny – szkolenie podyplomowe
|
Kierownik naukowy kursu:
prof. dr hab. n. hum. Barbara Józefik
Prowadzący:
dr hab. med. Mariusz Furgał
dr n. hum. Grzegorz Iniewicz
dr n. med. Łukasz Müldner-Nieckowski
mgr Roma Ulasińska
mgr Małgorzata Wolska
|
Terapia małżeństw i par w podejściu zintegrowanym
|
|
Archiwum szkoleń krótkoterminowych |
Prowadzący szkolenie |
Temat szkolenia |
mgr Robert Adamczyk
|
Wsparcie, pomoc i terapia dorosłych osób z doświadczeniem przemocy seksualnej w dzieciństwie i wczesnej młodości, ze szczególnym uwzględnieniem straumatyzowanej narracji oraz podejścia zorientowanego na ciało
|
dr n. hum. Małgorzata Adamczyk-Zientara
|
Wprowadzenie do Dialogu Motywującego jako skutecznej metody pomagania w dążeniu do zmiany
|
mgr Julia Amarowicz-Pietrasiewicz
mgr Kamila Becker
|
Techniki pracy terapeutycznej z dzieckiem w trudnej sytuacji rodzinnej – kryzysów, konfliktu, rozstania
|
mgr Nina Ambroziak
|
Intro to Play Therapy – szkolenie wprowadzające do Play Therapy
|
mgr Izabela Banasikowska
|
Diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci
|
mgr Izabela Banasikowska
|
Mindfulness czyli terapia uważności dla dzieci i ich rodzin
|
mgr Joanna Baranowska
|
Pozytywna dyscyplina – rozwijanie konstruktywnych strategii zachowań i życiowych kompetencji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – program dla specjalistów pracujących z rodzicami i rodzinami
|
mgr Ewa Bąk
|
Osobowość narcystyczna i borderline w psychoterapii – specyfika, kontekst, mechanizmy zaburzenia i leczenia
|
mgr Ewa Bąk
|
Osobowość paranoidalna i schizoidalna w psychoterapii – specyfika, kontekst, mechanizmy zaburzenia i leczenia
|
mgr Ewa Bąk
|
Zaburzenia depresyjne w psychoterapii – specyfika, kontekst, mechanizmy zaburzenia i leczenia
|
mgr Ewa Bąk
|
Zaburzenia odżywania w psychoterapii – specyfika, kontekst, mechanizmy zaburzenia i leczenia
|
mgr Kamila Becker
|
Moi rodzice rozwodzą się – praca terapeutyczna z dzieckiem
|
mgr Kamila Becker
|
Techniki pracy terapeutycznej z dzieckiem w trudnej sytuacji rodzinnej – kryzysów, konfliktu, rozstania
|
mgr Anna Borucka
|
Postępowanie w obszarze zaburzeń zachowania i profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży
|
dr Lidia Chylewska-Barakat
|
Trauma a więź psychiczna – praca terapeutyczna z dorosłymi pacjentami z historią zaburzeń relacji z opiekunem
|
lek med. Joanna Duchniewicz
|
Regulacja lęku i emocji oraz restrukturyzacja zdolności adaptacyjnej ego pacjenta – zastosowanie technik ISTDP w praktyce psychoterapeutycznej
|
lek med. Joanna Duchniewicz
|
Zaburzenia depresyjne i depresyjno-lękowe – zastosowanie technik ISTDP w praktyce klinicznej
|
mgr Adam Elżanowski
|
Zaburzenia osobowości w powiązaniu z różnymi dysfunkcjami psychopatologicznymi – diagnoza i interwencja z perspektywy terapii schematu
|
mgr Joanna Giereło
mgr Izabela Gołębiewska
|
Terapia schematów dzieci i młodzieży. Podstawy teoretyczne i praktyczne
|
mgr Agnieszka Gładysz
|
Zaburzenia lękowe dzieci i młodzieży w podejściu poznawczo-behawioralnym – diagnostyka i leczenie
|
mgr Małgorzata Gontarek
|
Psychoterapia poznawczo-behawioralna – skuteczne techniki pracy i interwencji stosowane w różnych obszarach zaburzeń
|
mgr Małgorzata Gontarek
|
Trening Kontroli Agresji (TZA) – model pracy terapeutycznej w nurcie behawioralno-poznawczym z dziećmi i młodzieżą
|
mgr Małgorzata Gontarek
|
TZA i inne skuteczne techniki pracy i interwencji CBT stosowane w obszarach różnych zaburzeń
|
dr hab. Paweł Holas
|
Mindfulness (uważność) i współczucie w psychoterapii. Praktyka i skuteczność interwencji (MBI)
|
dr hab. Grzegorz Iniewicz
|
Dysfunkcje seksualne u kobiet i mężczyzn w aspekcie funkcjonowania pary – diagnoza, psychoterapia
|
dr hab. Grzegorz Iniewicz
|
Płciowe, seksualne i relacyjne różnorodności – rozumienie, formy pomocy, psychoterapia
|
dr hab. Grzegorz Iniewicz
|
Rozwój seksualny dzieci i młodzieży – zachowania normatywne i nienormatywne w różnych grupach wiekowych, formy pomocy i psychoterapia
|
dr hab. Grzegorz Iniewicz
|
Specyfika terapii osób identyfikujących się z mniejszościami seksualnymi
|
dr hab. n. społ. Bernadetta Izydorczyk
|
Lęk – kliniczna diagnoza psychologiczna i psychoterapia w podejściu integracyjnym
|
dr hab. n. hum. Bernadetta Izydorczyk
|
Trauma i jej rola w rozwoju psychopatologii zaburzeń odżywiania – diagnoza kliniczna i kierunki pomocy psychologicznej
|
dr hab. n. hum. Bernadetta Izydorczyk
|
Zaburzenia osobowości z perspektywy różnych dysfunkcji psychopatologicznych – diagnoza kliniczna – interwencja psychologiczna
|
mgr Marta Jerzak
|
Wybrane zaburzenia psychiczne u dzieci, z którymi mierzymy się w pracy szkolnej – behawioralna skrzynka z narzędziami
|
mgr Maria Kasprowicz
|
Wybrane kierunki i sposoby pracy terapeutycznej z osobami doświadczającymi przemocy – składanie kawałków życia na nowo
|
mgr Piotr Kasprzak
|
Klient uwikłany w dezadaptacyjne relacje i role życiowe w indywidualnej pracy z psychoterapeutą
|
mgr Piotr Kasprzak
|
Łączenie indywidualnej i rodzinnej formy psychoterapii w pracy z młodzieżą z zaburzeniami zachowania i emocji
|
mgr Piotr Kasprzak
|
Narzędzia różnych modeli terapeutycznych w pracy z klientem mierzącym się z natręctwami i obsesjami
|
mgr Piotr Kasprzak
|
Problemy rodzin adopcyjnych i zastępczych w psychoterapii i obszarze pomocy psychologicznej: poszukiwanie więzi, integracja i siły dezintegrujące
|
mgr Piotr Kasprzak
|
Strukturalna diagnoza osobowości jako sposób rozumienia i postępowania w leczeniu pacjentów z różnymi typami i poziomami zaburzeń osobowości
|
mgr Piotr Kasprzak
|
Terapia młodzieży rozwijającej się w stronę osobowości chwiejnej emocjonalnie – inspiracje dla systemowej i indywidualnej pracy z trudnymi młodzieżowymi pacjentami
|
mgr Piotr Kasprzak
|
Terapia środowiskowa młodzieży z zaburzeniami zachowania z pandemią w tle
|
mgr Piotr Kasprzak
|
Terapia w oparciu o koncepcję mentalizacji ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży z diagnozą zaburzeń zachowania i emocji o obrazie depresji, z tendencją do samouszkodzeń
|
mgr Maria Keller–Hamela
mgr Jolanta Zmarzlik
|
Dziecko pokrzywdzone przestępstwem jako uczestnik procedury karnej
|
mgr Maria Keller–Hamela
mgr Jolanta Zmarzlik
|
Praca z dzieckiem po traumie umieszczonym w rodzinie zastępczej
|
mgr Maria Keller–Hamela
mgr Jolanta Zmarzlik
|
Terapia dzieci krzywdzonych i wykorzystanych seksualnie
|
dr n. hum. Eliza Kiepura
|
Diagnoza zaburzeń oraz trudności rozwojowych i emocjonalnych dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym – aspekty teoretyczne i praktyka kliniczna
|
dr n. hum. Eliza Kiepura
|
Praktyczne oraz teoretyczne aspekty pracy psychologicznej z dzieckiem w wieku przedszkolnym – problemy rozwojowe, relacje rodzice – dziecko, terapia
|
dr n. hum. Eliza Kiepura
|
Problemy rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym. Pomoc psychologiczna oraz wspieranie relacji rodzice-dziecko
|
dr n. hum. Eliza Kiepura
|
Rozwój w okresie prenatalnym i dzieciństwa do 3 lat. Psychologia i psychopatologia rozwojowa, a praca psychologa z rodzinami z małym dzieckiem
|
dr hab. Grażyna Kmita
|
Wczesna interwencja psychologiczna wobec małego dziecka i jego rodziny – problemy kliniczne w pierwszych trzech latach życia dziecka
|
mgr Jadwiga Koźmińska-Kiniorska
|
Wybrane metody interwencji psychoterapeutycznych i wsparcie dla pacjentów z doświadczeniem chorób przebiegających z zagrożeniem życia
|
lek. med. Dagmara Kuczyńska-Ginko
|
Psychoterapia jedzących za dużo
|
dr hab. Izabela Krasiejko
|
Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach w pracy asystenta z rodziną
|
mgr Alina Krzekotowska
|
Gwiazdy świecą nocą. Wykorzystanie marzeń sennych na różnych etapach procesu psychoterapii
|
dr n. hum. w zakresie psychologii Maria Kujawa
|
Metody pracy z dziećmi z trudnościami adaptacyjnymi różnego typu – w kontakcie indywidualnym oraz w grupie
|
dr. n. hum. Małgorzata Kuleta-Krzyszkowiak
|
Psychoterapia kryzysowa w podejściu psychodynamicznym
|
dr n. med. Agnieszka Lelek
|
Specyfika zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży w kontekście terapii systemowej – diagnostyka i leczenie rodziny z pacjentem lękowym
|
mgr Jolanta Madej
|
Program ARTEterapeutyczny „Siedem Ścieżek” – metody pracy z dziećmi i młodzieżą wysoko wrażliwą, nieśmiałą oraz o wysokim stopniu lękliwości
|
dr Maria Molicka
|
Bajkoterapia dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – wspomaganie rozwoju i terapia poprzez narrację
|
mgr Rachela Molicka
|
Kreatywne techniki pracy z grupą
|
dr n. hum. Dorota Nowocin
|
Terapia schematów i zaburzenia więzi – praca z osobami dorosłymi z ukształtowanymi pozabezpiecznymi stylami przywiązania
|
mgr Barbara Ołdakowska – Żyłka
|
Diagnostyka i terapia dzieci z mutyzmem wybiórczym, specjalistyczna pomoc rodzinie
|
dr n. med. Jadwiga Piątek
|
Interwencja kryzysowa jako metoda pracy w kryzysach życiowych
|
mgr Rafał Rutkowski
|
Terapia sprawców przestępstw seksualnych
|
mgr Mirosława Sauć
|
Techniki Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniach
|
dr n. hum. Katarzyna Sitnik-Warchulska
|
„Potwory wyobraźni”. Diagnoza kliniczna i pomoc terapeutyczna dzieciom i młodzieży z zaburzeniami lękowymi
|
mgr Joanna Skowrońska
|
Analityczne rozumienie problematyki pacjentów borderline
|
dr n. hum. Ewa Sokołowska
|
Poznawczo- behawioralne treningi rodzicielskie stosowane w profilaktyce zaburzeń zachowania
|
mgr Ewa Stankowska
|
Kiedy lęk z przeciwnika staje się sprzymierzeńcem – 10 kroków terapii lęku
|
mgr Magdalena Szutarska
|
Karty metaforyczne w pomaganiu – narzędzie wspierające pracę specjalisty w postępowaniu terapeutycznym z dziećmi i dorosłymi
|
mgr Magdalena Szutarska
|
Kids’ Skills – program pracy z dziećmi przejawiającymi trudności w zachowaniu
|
dr n. med. Krzysztof Szwajca
|
Blisko i daleko pełnej dorosłości – konflikty i kryzys w obszarze tożsamości, a leczenie w adolescencji
|
dr n. med. Krzysztof Szwajca
|
Depresja i zachowania samobójcze u dzieci i młodzieży – diagnoza, systemy wsparcia, terapia
|
dr n. med. Krzysztof Szwajca
|
Diagnostyka i postępowanie terapeutyczne w zakresie wybranych zaburzeń wieku rozwojowego
|
dr n. med. Krzysztof Szwajca
|
Objawy somatyczne zwierciadłem zaburzeń nerwicowych – diagnoza postępowanie terapeutyczne, systemy wsparcia
|
dr n. med. Krzysztof Szwajca
|
Pacjent z zespołem zaburzeń więzi i traumatyzującym doświadczeniem różnych nadużyć – postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne na etapie konsultacji oraz leczenia
|
dr n. med. Krzysztof Szwajca
|
Pomiędzy chorobą psychiczną a zaburzeniami zachowania dzieci i młodzieży – diagnostyka i planowanie interwencji terapeutycznych
|
dr n. med. Krzysztof Szwajca
|
Rodzina wieloproblemowa z perspektywy klinicznej i społecznej dysfunkcji – kompleksowy model diagnostyki, opieki i leczenia
|
dr n. med. Krzysztof Szwajca
|
Somatyczne i behawioralne maski poważnych problemów emocjonalnych w wieku rozwojowym
|
dr n. med. Krzysztof Szwajca
|
Tajemnice okaleczonego soma i psyche – zachowania autoagresywne, kompleksowy model pomocy
|
dr n. med. Krzysztof Szwajca
|
Techniki pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą uwikłaną w sieć internetowych zagrożeń
|
mgr Bożena Winch
|
Pomoc psychologiczna dla osób terminalnie chorych i ich rodzin – terapeuta wobec straty i żałoby jako integralnej części pracy z pacjentem
|
dr hab. n. społ., prof. UWr Barbara Winczura
|
Rozpoznawanie zaburzeń ze spektrum autyzmu – symptomy, wczesne wykrywanie, kryteria diagnostyczne i diagnoza różnicowa
|
mgr Kinga Zając
|
Socjoterapia, TUS, TZA – pomoc dla dzieci i młodzieży przejawiającej trudności w funkcjonowaniu społecznym
|
|
Archiwum szkoleń z diagnozy psychologicznej |
Prowadzący szkolenie |
Temat szkolenia |
dr Łukasz Barwiński
|
Ocena neuropsychologiczna zespołów otępiennych w kontekście klinicznym i sądowym
|
dr Łukasz Barwiński
|
Zastosowanie diagnozy neuropsychologicznej w opiniowaniu sądowo-psychologicznym
|
dr Alicja Czerederecka
|
Dialog biegłego z sądem jako warunek jakości opinii (na bazie problematyki rodzinnej i opiekuńczej)
|
dr Alicja Czerederecka
|
Kontrowersje wokół opiniowania psychologicznego wybranych zjawisk obserwowanych w sytuacji okołorozwodowej
|
dr Alicja Czerederecka
|
Problemy rodziny w sytuacji okołorozwodowej w kontekście opiniowania sądowo-psychologicznego
|
dr Alicja Czerederecka
|
Standardy opiniowania psychologicznego w sprawach rodzinnych i opiekuńczych
|
dr Alicja Czerederecka
|
Test Rorschacha – badanie i interpretacja wg. systemu Exnera
|
dr n. hum. Maria Kujawa
|
Analiza dynamicznych aspektów osobowości oraz funkcjonowania poznawczego na podstawie projekcyjnego rysunku dzieci i dorosłych
|
dr n. hum. Maria Kujawa
|
Diagnoza kształtującej się osobowości dziecka – zasoby, kierunki i zagrożenia rozwoju w oparciu o wyniki testu CAT i innych testów projekcyjnych
|
dr n. hum. Maria Kujawa
|
Rysunek w diagnozie i terapii dziecka oraz dorosłego
|
dr n. hum. Maria Kujawa
|
Test CAT w diagnozie i terapii dziecka
|
mgr Marek Matkowski
|
MMPI / MMPI-2 badanie, interpretacja i opracowanie wyników
|
dr hab. n. med. Katarzyna Polanowska
|
Neuropsychologiczna diagnostyka i terapia ogniskowych zaburzeń poznawczych ujawniających się w zakresie widzenia, ze szczególnym uwzględnianiem zaniedbywania wzrokowego
|
dr hab. n. med. Katarzyna Polanowska
|
Neuropsychologiczna diagnostyka i terapia zaburzeń funkcji językowych o typie afazji
|
dr hab. n. hum. Aneta Rita Borkowska
|
Kliniczne zastosowanie testów psychometrycznych w diagnozie dziecka
|
dr hab. n. hum. Aneta Rita Borkowska
|
Neuropsychologiczna diagnoza dziecka
|
dr Zuzanna Toeplitz
|
TAT – test projekcyjny w diagnozie klinicznej, badanie i interpretacja
|
mgr Dominika Ustjan
|
Skala WAIS-R w praktyce klinicznej
|
mgr Ewa Wach
|
Opiniowanie sądowo-psychologiczne w sprawach małoletnich świadków pokrzywdzonych
|
|
Archiwum szkoleń z neuropsychologii |
Prowadzący szkolenie |
Temat szkolenia |
dr Beata Daniluk
|
Neuropsychologiczna diagnoza zaburzeń pamięci
|
mgr Mirosława Orłowiejska – Gillert
|
Wybrane zagadnienia diagnozy neuropsychologicznej ze szczególnym uwzględnieniem funkcji wykonawczych i diagnozy różnicowej procesów pierwotnie zwyrodnieniowych
|
prof. nadzw. dr hab. Jolanta Panasiuk
|
Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci – diagnoza i terapia
|
dr hab. n. hum. Aneta Rita Borkowska
|
Neuropsychologiczna diagnoza dziecka
|
Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu i zaangażowaniu przedstawiających autorskie programy ekspertów dostarczamy szkoleń na najwyższym poziomie. Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa. Aktualne i najnowsze szkolenia znajdują się pod adresem
.