Archiwum szkoleń

Pracownia Pomocy Psychologicznej z dumą informuje, że przeprowadziła już kilkaset szkoleń dla psychologów, pedagogów, lekarzy i neuropsychologów. Nasze propozycje dostarczają specjalistycznej wiedzy i praktycznych umiejętności, wspierając rozwój zawodowy uczestników.

Poniżej znajduje się lista szkoleń, które proponowaliśmy w okresie ostatnich kilku lat:

Archiwum szkoleń długoterminowych
Prowadzący szkolenie Temat szkolenia
Kierownik kursu:
dr n. med. Roman Ciesielski
mgr Maria Marquardt
Rada naukowa:
dr n. med. Rafał Antkowiak
mgr Elżbieta Czapiewska-Zejden
dr n. med. Roman Ciesielski
mgr Maria Marquardt
Całościowy kurs przygotowujący do: egzaminu na certyfikat psychoterapeuty SNP PTP oraz samodzielnego prowadzenia psychoterapii
dr n. hum. Małgorzata Adamczyk-Zientara
mgr Aleksandra Wilkin-Day
Dialog Motywujący – procesy i strategie pracy nad zmianą
dr n. med. Krzysztof Szwajca
mgr Ryszard Izdebski
mgr Piotr Kasprzak
Pacjent z zespołem zaburzeń więzi i traumatyzującym doświadczeniem różnych nadużyć– postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne na etapie konsultacji oraz leczenia
dr n. med. Roman Ciesielski
mgr Patrycja Badecka
mgr Teresa Wojtyła
Podstawowy Kurs Psychoterapii Pozytywnej
dr n. med. Roman Ciesielski
mgr Patrycja Badecka
dr Anna Wyszadko
mgr Klaudia Sujecka
mgr Grzegorz Basterz
Podyplomowy Kurs Psychoterapii – Mistrz Transkulturowej Psychoterapii Pozytywnej (TPP)
Kierownik naukowy kursu:
prof. dr hab. n. hum. Barbara Józefik
Prowadzący:
dr hab. n. hum. Barbara Józefik
mgr Ryszard Izdebski
mgr Wanda Szaszkiewicz
mgr Roma Ulasińska
mgr Małgorzata Wolska
Systemowe rozumienie rodziny – część I podstawowa
Kierownik naukowy kursu:
prof. dr hab. n. hum. Barbara Józefik
Prowadzący:
dr hab. n. hum. Barbara Józefik
dr n. hum. Grzegorz Iniewicz
mgr Ryszard Izdebski
mgr Wanda Szaszkiewicz
dr n. med. Krzysztof Szwajca
mgr Roma Ulasińska
mgr Małgorzata Wolska
Systemowe rozumienie rodziny – część II zaawansowana
Kierownik naukowy kursu:
prof. dr hab. n. hum. Barbara Józefik
Prowadzący:
dr hab. n. hum. Barbara Józefik
dr n. hum. Grzegorz Iniewicz
mgr Ryszard Izdebski
mgr Wanda Szaszkiewicz
dr n. med. Krzysztof Szwajca
mgr Roma Ulasińska
mgr Małgorzata Wolska
mgr Katarzyna Ślęzak
mgr Ewa Domagalska-Kurdziel
Systemowe rozumienie rodziny – szkolenie podyplomowe
Kierownik naukowy kursu:
prof. dr hab. n. hum. Barbara Józefik
Prowadzący:
dr hab. med. Mariusz Furgał
dr n. hum. Grzegorz Iniewicz
dr n. med. Łukasz Müldner-Nieckowski
mgr Roma Ulasińska
mgr Małgorzata Wolska
Terapia małżeństw i par w podejściu zintegrowanym
Archiwum szkoleń krótkoterminowych
Prowadzący szkolenie Temat szkolenia
mgr Robert Adamczyk Wsparcie, pomoc i terapia dorosłych osób z doświadczeniem przemocy seksualnej w dzieciństwie i wczesnej młodości, ze szczególnym uwzględnieniem straumatyzowanej narracji oraz podejścia zorientowanego na ciało
dr n. hum. Małgorzata Adamczyk-Zientara Wprowadzenie do Dialogu Motywującego jako skutecznej metody pomagania w dążeniu do zmiany
mgr Julia Amarowicz-Pietrasiewicz
mgr Kamila Becker
Techniki pracy terapeutycznej z dzieckiem w trudnej sytuacji rodzinnej – kryzysów, konfliktu, rozstania
mgr Nina Ambroziak Intro to Play Therapy – szkolenie wprowadzające do Play Therapy
mgr Izabela Banasikowska Diagnoza i terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci
mgr Izabela Banasikowska Mindfulness czyli terapia uważności dla dzieci i ich rodzin
mgr Joanna Baranowska Pozytywna dyscyplina – rozwijanie konstruktywnych strategii zachowań i życiowych kompetencji dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – program dla specjalistów pracujących z rodzicami i rodzinami
mgr Ewa Bąk Osobowość narcystyczna i borderline w psychoterapii – specyfika, kontekst, mechanizmy zaburzenia i leczenia
mgr Ewa Bąk Osobowość paranoidalna i schizoidalna w psychoterapii – specyfika, kontekst, mechanizmy zaburzenia i leczenia
mgr Ewa Bąk Zaburzenia depresyjne w psychoterapii – specyfika, kontekst, mechanizmy zaburzenia i leczenia
mgr Ewa Bąk Zaburzenia odżywania w psychoterapii – specyfika, kontekst, mechanizmy zaburzenia i leczenia
mgr Kamila Becker Moi rodzice rozwodzą się – praca terapeutyczna z dzieckiem
mgr Kamila Becker Techniki pracy terapeutycznej z dzieckiem w trudnej sytuacji rodzinnej – kryzysów, konfliktu, rozstania
mgr Anna Borucka Postępowanie w obszarze zaburzeń zachowania i profilaktyki zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży
dr Lidia Chylewska-Barakat Trauma a więź psychiczna – praca terapeutyczna z dorosłymi pacjentami z historią zaburzeń relacji z opiekunem
lek med. Joanna Duchniewicz Regulacja lęku i emocji oraz restrukturyzacja zdolności adaptacyjnej ego pacjenta – zastosowanie technik ISTDP w praktyce psychoterapeutycznej
lek med. Joanna Duchniewicz Zaburzenia depresyjne i depresyjno-lękowe – zastosowanie technik ISTDP w praktyce klinicznej
mgr Adam Elżanowski Zaburzenia osobowości w powiązaniu z różnymi dysfunkcjami psychopatologicznymi – diagnoza i interwencja z perspektywy terapii schematu
mgr Joanna Giereło
mgr Izabela Gołębiewska
Terapia schematów dzieci i młodzieży. Podstawy teoretyczne i praktyczne
mgr Agnieszka Gładysz Zaburzenia lękowe dzieci i młodzieży w podejściu poznawczo-behawioralnym – diagnostyka i leczenie
mgr Małgorzata Gontarek Psychoterapia poznawczo-behawioralna – skuteczne techniki pracy i interwencji stosowane w różnych obszarach zaburzeń
mgr Małgorzata Gontarek Trening Kontroli Agresji (TZA) – model pracy terapeutycznej w nurcie behawioralno-poznawczym z dziećmi i młodzieżą
mgr Małgorzata Gontarek TZA i inne skuteczne techniki pracy i interwencji CBT stosowane w obszarach różnych zaburzeń
dr hab. Paweł Holas Mindfulness (uważność) i współczucie w psychoterapii. Praktyka i skuteczność interwencji (MBI)
dr hab. Grzegorz Iniewicz Dysfunkcje seksualne u kobiet i mężczyzn w aspekcie funkcjonowania pary – diagnoza, psychoterapia
dr hab. Grzegorz Iniewicz Płciowe, seksualne i relacyjne różnorodności – rozumienie, formy pomocy, psychoterapia
dr hab. Grzegorz Iniewicz Rozwój seksualny dzieci i młodzieży – zachowania normatywne i nienormatywne w różnych grupach wiekowych, formy pomocy i psychoterapia
dr hab. Grzegorz Iniewicz Specyfika terapii osób identyfikujących się z mniejszościami seksualnymi
dr hab. n. społ. Bernadetta Izydorczyk Lęk – kliniczna diagnoza psychologiczna i psychoterapia w podejściu integracyjnym
dr hab. n. hum. Bernadetta Izydorczyk Trauma i jej rola w rozwoju psychopatologii zaburzeń odżywiania – diagnoza kliniczna i kierunki pomocy psychologicznej
dr hab. n. hum. Bernadetta Izydorczyk Zaburzenia osobowości z perspektywy różnych dysfunkcji psychopatologicznych – diagnoza kliniczna – interwencja psychologiczna
mgr Marta Jerzak Wybrane zaburzenia psychiczne u dzieci, z którymi mierzymy się w pracy szkolnej – behawioralna skrzynka z narzędziami
mgr Maria Kasprowicz Wybrane kierunki i sposoby pracy terapeutycznej z osobami doświadczającymi przemocy – składanie kawałków życia na nowo
mgr Piotr Kasprzak Klient uwikłany w dezadaptacyjne relacje i role życiowe w indywidualnej pracy z psychoterapeutą
mgr Piotr Kasprzak Łączenie indywidualnej i rodzinnej formy psychoterapii w pracy z młodzieżą z zaburzeniami zachowania i emocji
mgr Piotr Kasprzak Narzędzia różnych modeli terapeutycznych w pracy z klientem mierzącym się z natręctwami i obsesjami
mgr Piotr Kasprzak Problemy rodzin adopcyjnych i zastępczych w psychoterapii i obszarze pomocy psychologicznej: poszukiwanie więzi, integracja i siły dezintegrujące
mgr Piotr Kasprzak Strukturalna diagnoza osobowości jako sposób rozumienia i postępowania w leczeniu pacjentów z różnymi typami i poziomami zaburzeń osobowości
mgr Piotr Kasprzak Terapia młodzieży rozwijającej się w stronę osobowości chwiejnej emocjonalnie – inspiracje dla systemowej i indywidualnej pracy z trudnymi młodzieżowymi pacjentami
mgr Piotr Kasprzak Terapia środowiskowa młodzieży z zaburzeniami zachowania z pandemią w tle
mgr Piotr Kasprzak Terapia w oparciu o koncepcję mentalizacji ze szczególnym uwzględnieniem młodzieży z diagnozą zaburzeń zachowania i emocji o obrazie depresji, z tendencją do samouszkodzeń
mgr Maria Keller–Hamela
mgr Jolanta Zmarzlik
Dziecko pokrzywdzone przestępstwem jako uczestnik procedury karnej
mgr Maria Keller–Hamela
mgr Jolanta Zmarzlik
Praca z dzieckiem po traumie umieszczonym w rodzinie zastępczej
mgr Maria Keller–Hamela
mgr Jolanta Zmarzlik
Terapia dzieci krzywdzonych i wykorzystanych seksualnie
dr n. hum. Eliza Kiepura Diagnoza zaburzeń oraz trudności rozwojowych i emocjonalnych dzieci w wieku poniemowlęcym i przedszkolnym – aspekty teoretyczne i praktyka kliniczna
dr n. hum. Eliza Kiepura Praktyczne oraz teoretyczne aspekty pracy psychologicznej z dzieckiem w wieku przedszkolnym – problemy rozwojowe, relacje rodzice – dziecko, terapia
dr n. hum. Eliza Kiepura Problemy rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym. Pomoc psychologiczna oraz wspieranie relacji rodzice-dziecko
dr n. hum. Eliza Kiepura Rozwój w okresie prenatalnym i dzieciństwa do 3 lat. Psychologia i psychopatologia rozwojowa, a praca psychologa z rodzinami z małym dzieckiem
dr hab. Grażyna Kmita Wczesna interwencja psychologiczna wobec małego dziecka i jego rodziny – problemy kliniczne w pierwszych trzech latach życia dziecka
mgr Jadwiga Koźmińska-Kiniorska Wybrane metody interwencji psychoterapeutycznych i wsparcie dla pacjentów z doświadczeniem chorób przebiegających z zagrożeniem życia
lek. med. Dagmara Kuczyńska-Ginko Psychoterapia jedzących za dużo
dr hab. Izabela Krasiejko Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach w pracy asystenta z rodziną
mgr Alina Krzekotowska Gwiazdy świecą nocą. Wykorzystanie marzeń sennych na różnych etapach procesu psychoterapii
dr n. hum. w zakresie psychologii Maria Kujawa Metody pracy z dziećmi z trudnościami adaptacyjnymi różnego typu – w kontakcie indywidualnym oraz w grupie
dr. n. hum. Małgorzata Kuleta-Krzyszkowiak Psychoterapia kryzysowa w podejściu psychodynamicznym
dr n. med. Agnieszka Lelek Specyfika zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży w kontekście terapii systemowej – diagnostyka i leczenie rodziny z pacjentem lękowym
mgr Jolanta Madej Program ARTEterapeutyczny „Siedem Ścieżek” – metody pracy z dziećmi i młodzieżą wysoko wrażliwą, nieśmiałą oraz o wysokim stopniu lękliwości
dr Maria Molicka Bajkoterapia dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – wspomaganie rozwoju i terapia poprzez narrację
mgr Rachela Molicka Kreatywne techniki pracy z grupą
dr n. hum. Dorota Nowocin Terapia schematów i zaburzenia więzi – praca z osobami dorosłymi z ukształtowanymi pozabezpiecznymi stylami przywiązania
mgr Barbara Ołdakowska – Żyłka Diagnostyka i terapia dzieci z mutyzmem wybiórczym, specjalistyczna pomoc rodzinie
dr n. med. Jadwiga Piątek Interwencja kryzysowa jako metoda pracy w kryzysach życiowych
mgr Rafał Rutkowski Terapia sprawców przestępstw seksualnych
mgr Mirosława Sauć Techniki Terapii Krótkoterminowej Skoncentrowanej na Rozwiązaniach
dr n. hum. Katarzyna Sitnik-Warchulska „Potwory wyobraźni”. Diagnoza kliniczna i pomoc terapeutyczna dzieciom i młodzieży z zaburzeniami lękowymi
mgr Joanna Skowrońska Analityczne rozumienie problematyki pacjentów borderline
dr n. hum. Ewa Sokołowska Poznawczo- behawioralne treningi rodzicielskie stosowane w profilaktyce zaburzeń zachowania
mgr Ewa Stankowska Kiedy lęk z przeciwnika staje się sprzymierzeńcem – 10 kroków terapii lęku
mgr Magdalena Szutarska Karty metaforyczne w pomaganiu – narzędzie wspierające pracę specjalisty w postępowaniu terapeutycznym z dziećmi i dorosłymi
mgr Magdalena Szutarska Kids’ Skills – program pracy z dziećmi przejawiającymi trudności w zachowaniu
dr n. med. Krzysztof Szwajca Blisko i daleko pełnej dorosłości – konflikty i kryzys w obszarze tożsamości, a leczenie w adolescencji
dr n. med. Krzysztof Szwajca Depresja i zachowania samobójcze u dzieci i młodzieży – diagnoza, systemy wsparcia, terapia
dr n. med. Krzysztof Szwajca Diagnostyka i postępowanie terapeutyczne w zakresie wybranych zaburzeń wieku rozwojowego
dr n. med. Krzysztof Szwajca Objawy somatyczne zwierciadłem zaburzeń nerwicowych – diagnoza postępowanie terapeutyczne, systemy wsparcia
dr n. med. Krzysztof Szwajca Pacjent z zespołem zaburzeń więzi i traumatyzującym doświadczeniem różnych nadużyć – postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne na etapie konsultacji oraz leczenia
dr n. med. Krzysztof Szwajca Pomiędzy chorobą psychiczną a zaburzeniami zachowania dzieci i młodzieży – diagnostyka i planowanie interwencji terapeutycznych
dr n. med. Krzysztof Szwajca Rodzina wieloproblemowa z perspektywy klinicznej i społecznej dysfunkcji – kompleksowy model diagnostyki, opieki i leczenia
dr n. med. Krzysztof Szwajca Somatyczne i behawioralne maski poważnych problemów emocjonalnych w wieku rozwojowym
dr n. med. Krzysztof Szwajca Tajemnice okaleczonego soma i psyche – zachowania autoagresywne, kompleksowy model pomocy
dr n. med. Krzysztof Szwajca Techniki pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą uwikłaną w sieć internetowych zagrożeń
mgr Bożena Winch Pomoc psychologiczna dla osób terminalnie chorych i ich rodzin – terapeuta wobec straty i żałoby jako integralnej części pracy z pacjentem
dr hab. n. społ., prof. UWr Barbara Winczura Rozpoznawanie zaburzeń ze spektrum autyzmu – symptomy, wczesne wykrywanie, kryteria diagnostyczne i diagnoza różnicowa
mgr Kinga Zając Socjoterapia, TUS, TZA – pomoc dla dzieci i młodzieży przejawiającej trudności w funkcjonowaniu społecznym
Archiwum szkoleń z diagnozy psychologicznej
Prowadzący szkolenie Temat szkolenia
dr Łukasz Barwiński Ocena neuropsychologiczna zespołów otępiennych w kontekście klinicznym i sądowym
dr Łukasz Barwiński Zastosowanie diagnozy neuropsychologicznej w opiniowaniu sądowo-psychologicznym
dr Alicja Czerederecka Dialog biegłego z sądem jako warunek jakości opinii (na bazie problematyki rodzinnej i opiekuńczej)
dr Alicja Czerederecka Kontrowersje wokół opiniowania psychologicznego wybranych zjawisk obserwowanych w sytuacji okołorozwodowej
dr Alicja Czerederecka Problemy rodziny w sytuacji okołorozwodowej w kontekście opiniowania sądowo-psychologicznego
dr Alicja Czerederecka Standardy opiniowania psychologicznego w sprawach rodzinnych i opiekuńczych
dr Alicja Czerederecka Test Rorschacha – badanie i interpretacja wg. systemu Exnera
dr n. hum. Maria Kujawa Analiza dynamicznych aspektów osobowości oraz funkcjonowania poznawczego na podstawie projekcyjnego rysunku dzieci i dorosłych
dr n. hum. Maria Kujawa Diagnoza kształtującej się osobowości dziecka – zasoby, kierunki i zagrożenia rozwoju w oparciu o wyniki testu CAT i innych testów projekcyjnych
dr n. hum. Maria Kujawa Rysunek w diagnozie i terapii dziecka oraz dorosłego
dr n. hum. Maria Kujawa Test CAT w diagnozie i terapii dziecka
mgr Marek Matkowski MMPI / MMPI-2 badanie, interpretacja i opracowanie wyników
dr hab. n. med. Katarzyna Polanowska Neuropsychologiczna diagnostyka i terapia ogniskowych zaburzeń poznawczych ujawniających się w zakresie widzenia, ze szczególnym uwzględnianiem zaniedbywania wzrokowego
dr hab. n. med. Katarzyna Polanowska Neuropsychologiczna diagnostyka i terapia zaburzeń funkcji językowych o typie afazji
dr hab. n. hum. Aneta Rita Borkowska Kliniczne zastosowanie testów psychometrycznych w diagnozie dziecka
dr hab. n. hum. Aneta Rita Borkowska Neuropsychologiczna diagnoza dziecka
dr Zuzanna Toeplitz TAT – test projekcyjny w diagnozie klinicznej, badanie i interpretacja
mgr Dominika Ustjan Skala WAIS-R w praktyce klinicznej
mgr Ewa Wach Opiniowanie sądowo-psychologiczne w sprawach małoletnich świadków pokrzywdzonych
Archiwum szkoleń z neuropsychologii
Prowadzący szkolenie Temat szkolenia
dr Beata Daniluk Neuropsychologiczna diagnoza zaburzeń pamięci
mgr Mirosława Orłowiejska – Gillert Wybrane zagadnienia diagnozy neuropsychologicznej ze szczególnym uwzględnieniem funkcji wykonawczych i diagnozy różnicowej procesów pierwotnie zwyrodnieniowych
prof. nadzw. dr hab. Jolanta Panasiuk Zaburzenia rozwoju mowy u dzieci – diagnoza i terapia
dr hab. n. hum. Aneta Rita Borkowska Neuropsychologiczna diagnoza dziecka
Dzięki naszemu wieloletniemu doświadczeniu i zaangażowaniu przedstawiających autorskie programy ekspertów dostarczamy szkoleń na najwyższym poziomie. Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa. Aktualne i najnowsze szkolenia znajdują się pod adresem www.pracownia-mm.pl/oferta/.