Aktualności

Zapraszamy na dwudniowe szkolenie obejmujące 15 godzin dydaktycznych w dniach 29,30 września 2018r. które przeprowadzi dr hab. Grażyna Kmita. Celem zajęć będzie dostarczenie uczestnikom wiedzy z zakresu problematyki rozwoju psychicznego małych dzieci, najczęściej występujących w tym okresie trudności rozwojowych oraz zaburzeń psychicznych, jak również wczesnej interwencji psychologicznej dla dziecka i jego rodziny. Zajęcia obejmować będą trzy bloki tematyczne. W ramach bloku pierwszego omówione zostaną podstawy teoretyczne wczesnej interwencji psychologicznej w odniesieniu do problemów rozwojowych okresu wczesnodziecięcego. Blok drugi obejmie szczegółowe zagadnienia kliniczne. W bloku trzecim omówiona zostanie specyfika wczesnej interwencji psychologicznej. Zajęcia będą obejmowały analizę wielu przykładów klinicznych oraz ćwiczenia w zakresie obserwacji psychologicznej z wykorzystaniem nagrań wideo. Więcej →
Trening Interpesonalny – Zgrupowanie przed „Całościowym kursem przygotowującym do: egzaminu na certyfikat psychoterapeuty SNP PTP oraz samodzielnego prowadzenia psychoterapii” odbędzie się w dniach 28.02-06.03 2018r.
Więcej >>
Szkolenie „Systemowe rozumienie rodziny; podejście systemowe w terapii rodzin” jest atestowane przez Sekcję Naukową Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego jako kurs doskonalący zawodowo.

Uczestnicy szkolenia mogą zdobyć następujące umiejętności:
  • umiejętność diagnozy relacji rodzinnych;
  • umiejętność rozumienia psychopatologii w kategoriach relacji rodzinnych;
  • umiejętność prowadzenia konsultacji rodzinnej ze sprecyzowaniem celu terapii;
  • umiejętność prowadzenia terapii pod superwizją;
  • znajomość technik terapeutycznych i umiejętność adekwatnego ich zastosowania;
  • znajomość zagadnień teoretycznych w zakresie systemowego rozumienia rodziny i terapii rodzin.
Szkolenie to jest jednym z nielicznych w Polsce, które tak szeroko ujmuje problematykę terapii rodzinnej w podejściu systemowym.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują zaświadczenie o ukończeniu tego szkolenia z wypisanymi godzinami zajęć teoretycznych, praktycznych, pracy własnej i superwizji – w sumie 360 godzin szkolenia.

Karta zgłoszeniowa na Kurs w Sopocie: https://pracownia-mm.pl/oferta/szkolenie-dlugoterminowe-09/

Opis wydarzenia: https://web.facebook.com
Trwa nabór na drugą edycję: „ Całościowego kursu przygotowującego do: egzaminu na certyfikat psychoterapeuty SNP PTP oraz samodzielnego prowadzenia psychoterapii”

Kurs jest organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Rozwoju Psychoterapii we Wrocławiu przy współpracy z Pracownią Pomocy Psychologicznej dla Dzieci Młodzieży i Rodzin w Sopocie i posiada atestację Polskiego Towarzystwa PSYCHIATRYCZNEGO oraz akredytację Polskiego Towarzystwa PSYCHOLOGICZNEGO i Pomorskiego KURATORA OŚWIATY w GDAŃSKU.

Więcej →
Z przyjemnością informujemy, iż POMORSKI KURATOR OŚWIATY w GDAŃSKU przyznał AKREDYTACJĘ na : „Całościowy kurs przygotowujący do egzaminu na certyfikat psychoterapeuty SNP PTP oraz samodzielnego prowadzenia psychoterapii ”.
Kurs posiada również ATESTACJĘ POLSKIEGO TOWARZYSTWA PSYCHIATRYCZNEGO oraz AKREDYTACJĘ POLSKIEGO TOWARZYSTWA PSYCHOLOGICZNEGO.
Najbliższy KURS rozpoczynamy w październiku 2017 roku, a szczegóły znajdują się na stronie: https://pracownia-mm.pl/oferta/szkolenie-dlugoterminowe-08/.

Więcej →
Zachęcamy do lektury najnowszego numeru „Psychiatrii i Psychologii Klinicznej” („Journal of Psychiatry and Clinical Psychology”) – 4/2016, w całości poświęconego PROCESOM WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA O ZABURZONYM ROZWOJU. Tematyka ta została szeroko omówiona w dniach 20–22 października 2016 roku na I Międzynarodowej konferencji z cyklu Wczesna interwencja – Interdyscyplinarne spojrzenie na wsparcie dziecka i jego rodziny.

W numerze znajdą Państwo następujące artykuły:

Więcej →
Badania wskazują że objawy obsesyjno-kompulsyjne pojawiają się u 30 procent pacjentów z OCD w okresie dzieciństwa, a około 65% rozpoczyna się przed 25 rokiem życia (Lo 1965 za: Bryńska 2007). Bardziej współczesne badania również wskazują na wczesny początek zaburzenia (średnia wieku 14,5 za: Żerdziński 1998). Dziecięca i nastoletnia postać OCD przybiera niejednokrotnie charakter zachowań angażujących otoczenie rodzinne i szkolne w natrętne czynności.

Większość objawów ujawnianych przez dzieci i młodzież ma potężny wpływ na otoczenie społeczne. Mają charakter relacyjny, związany z koniecznością wykonywania czynności przez pozostałych członków rodziny takich jak wykonywanie i powtarzanie żmudnych czynności związanych z czyszczeniem, porządkowaniem, przepraszaniem, dotykaniem określonych obiektów czy osób, rytuałów zadawania pytań i odpowiedzi.

Pozostałą cześć informacji o OCD zamieściliśmy na: https://web.facebook.com/pracowniapomocypsychologicznej/posts/1294313813925020